لایحه مدیریت اجرایی بنیاد مسکن بر روستاها در دولت بررسی می شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد، براساس پیشنهاد رییس جمهوری ، لایحه ای از سوی این نهاد برای دولت ارسال شده است که درصورت تصویب، مدیریت اجرایی روستاها برعهده بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.
" علیرضا تابش " روز سه شنبه در آستانه بیست ویکم فروردین ماه سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره ) ویژه تامین مسکن محرومان و تاسیس بنیاد مسکن، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: لایحه مدیریت اجرایی بنیاد مسکن در روستاها اکنون در دستور کار کمیسیون زیربنایی دولت است.
"محمود احمدی نژاد" در بیست و سوم فروردین ماه 1388 در دیدار اعضای شورای مرکزی و مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انتقاد از مدیریت روستایی که سامان ندارد ، پیشنهاد کرده بود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اجرایی مدیریت روستایی شود.
تابش در خصوص پیشنهاد دیگر رییس جمهوری در سال گذشته مبنی بر اینکه بنیاد مسکن برنامه ریزیها و فعالیت های خود را در قالب یک جزوه یا کتاب منتشر کند، اظهارداشت: ماموریت گردآوری مجموعه فعالیت های بنیاد مسکن در قالب یک کتاب به اجرا گذاشته شده است و همه بخش ها برای تهیه این اطلاعات ماموریت یافته اند .
وی گفت : تاکید شده است ، کلیه اطلاعات به شکل دقیق جمع آوری شود و انتظار می رود حاصل این کار تا نیمه دوم سال جاری منتشر شود .
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاد تشکیل شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فروردین ماه 1358 برای ساخت مسکن ویژه محرومان محسوب می شود که اکنون دامنه فعالیت های آن به عمران روستایی گسترش یافته است و در قالب برنامه پنجساله چهارم توسعه سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی را تحت پوشش طرح بهسازی و نوسازی قرار می دهد .
۱۷ فروردین ۱۳۸۹ ۱۵:۳۸
irna |