ابلاغ افزایش5/2 میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن گفت: افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 5/7 میلیون تومان به 10 میلیون تومان به کلیه شعب بانک مسکن جهت پرداخت به متقاضیان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش امروز در یک نشست خبری گفت: افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 7.5 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با نرخ کارمزد 4 درصد برای سالجاری، از سوی بانک مسکن به کلیه شعبات استانی به منظور پرداخت ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد: بالغ بر 65 هزار واحد مسکونی روستایی مشمول افزایش تسهیلات مسکن روستایی شده اند و تاکنون، از یک میلیون واحد مسکونی روستایی بیش از 851 هزار متقاضی به بانک معرفی شده اند که در این میان، بیش از 591 هزار متقاضی موفق به دریافت پایان کار شده اند.

تابش افزایش تسهیلات مسکن روستایی را طرحی موفق در اجرای هدفمند کردن یارانه ها ارزیابی کرد.

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن بیان کرد: در حال حاضرحدود 800 شهر شناسایی شده که باید برای این شهرها معادل 100 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر احداث شود و تاکنون برای 116هزارمتقاضی زمین به صورت واگذاری 99 ساله تهیه شده است.

رئیس بنیاد مسکن با بیان مطلب فوق افزود: تاکنون برای 97 هزار و 131 واحد مسکونی روستایی پروانه ساخت اخذ شده است و 80 هزار و 843 متقاضی برای عقد قرارداد به بانک جهت اخذ تسهیلات مسکن مهر به مبلغ 15 میلیون تومان معرفی شده اند که از این تعداد، 55 هزار و 534 واحد عقد قرارداد کرده اند.

وی درارتباط با طرح سنددار کردن خانه های روستایی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 میلیون و 309 هزار و 571  جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

تابش با اشاره به اصلاح زندگی کپرنشینان عنوان کرد: این نوع سکونتگاهها مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد می کند، لذا احداث دو اتاق و سرویس بهداشتی در کنار کپرها پیش بینی شده و هم اکنون در دو استان کرمان و هرمزگان، بالغ بر 53 هزار و 32 واحد شناسایی شده است.

به گفته وی، در راستای اصلاح زندگی کپرنشینان 52 هزار و 691 واحد برای عقد قرارداد به منظور دریافت تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده اند و 42 هزار و 376 عقد قرارداد صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن اظهارداشت: در حال حاضر 55 هزار کپر در استان کرمان، 10 هزار کپر در استان هرمزگان و 30 هزار کپر نیز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن با اشاره به ساخت سالانه 10 هزار واحد مسکونی روستایی توسط انجمن خیرین مسکن ساز گفت: در سالجاری 6 هزار و 300 واحد مسکونی روستایی توسط بنیادمسکن احداث و در اختیار محرومان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون در بیش از 11 هزار و 472 روستا طرح هادی اجرا شده است، افزود: برای اجرای طرح هادی 558 میلیارد تومان منظور شد و پیش بینی می شود این رقم برای سالجاری تا 600 میلیارد تومان افزایش یابد، این در حالی است که بنیاد مسکن اعلام آمادگی می کند اگر تسهیلات طرح به 1500 میلیاردتومان نیز افزایش یابد امکان کار وجود خواهد داشت.

۱۷ فروردین ۱۳۸۹ ۱۵:۴۶
mehr |