ثبات بازار مسکن در سال جاری و کاهش 6 درصدی اجاره‌بها

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه قیمت مسکن در سال جاری ثابت خواهد بود، گفت: طبق گزارشهای ارسالی از بنگاه‌های معاملات ملکی و بازدیدهای صورت گرفته اجاره‌بهای مسکن در کشور 5 تا 6 درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد با بیان این مطلب در حاشیه سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام (ره) در جمع خبرنگاران افزود: طبق بازدید و گزارشاتی که از بنگاه‌های معاملات ملکی سراسر کشور استخراج شده حاکی از این بوده است که اجاره‌بهای مسکن از هفتم تا 21 فروردین ماه 5 تا 6 درصد کاهش داشته است.

* ثبات قیمت مسکن در سال جاری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر پیش‌بینی وضعیت بازار و قیمت مسکن در سال جاری گفت: پیش‌بینی ما این است که با اقداماتی که صورت پذیرفته در سال جاری ثبات قیمت مسکن در کشور حاکم باشد.
وی افزود:نه ماهه سال 88 نسبت به شش ماهه سال گذشته از رونق 17 درصدی صدور پروانه برخوردار بودیم یعنی 6 ماه اول 88 نسبت به 87 ، 31 درصد در صدور پروانه رشد منفی را طبق اعلام مرکز آمار داشتیم .
نیکزاد گفت:امید است این 31 درصد رشد منفی در پایان سال سال به 10 درصد برسد، بنابراین رونق بخش مسکن از این باب است که ما هم بتوانیم این رشد منفی را جبران کنیم و در عین حال بتوانیم ثبات قیمت زمین و آپارتمان هم داشته باشیم.

* مسابقه استانها برای مسکن مهر

وزیر مسکن گفت:مشکلات پیش روی مسکن مهر در حال حاضر برداشته شده است و استانها در رقابت خوبی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: حل مشکلات تسهیلات مسکن مهر ،افزایش تسهیلات مسکن مهر در شهر و روستا و قرض‌الحسنه شدن تسهیلات مسکن سبب شور و نشاط خاصی در میان مردم و مسئولان شده و باب جدیدی را امسال گشوده است.

*استفاده از شرکت‌های خارجی در ساخت مسکن مهر

وزیر مسکن گفت:چند خبر مهم است که بعد از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد، یکی از آنها استفاده از شرکت‌های خارجی در ساخت مسکن و خصوصا مسکن مهر است که مذاکرات مفصل صورت پذیرفته است.
نیکزاد ادامه داد: دو شرکت در شهر جدید پرند در حال کار هستند و خوشبختانه مذاکرات با این دو شرکت در حال نهایی شدن است.
۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۶:۵۶
fars |