تولید 70 درصد مصالح ساختمانی کشور استاندارد است

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با بیان اینکه تولید استاندارد مصالح ساختمانی امسال 38 درصد رشد داشته است،گفت: بیش از 70 درصد مصالح ساختمانی تولید شده در کشور استاندارد است که امید است با همکاری تمام نهادهای ذیربط این عدد بزودی به 100 درصد برسد.
سید محمود فاطمی عقدا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد در سال 84 مصوب شد و به عبارتی کار جلوگیری از تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد از این سال پایه گذاری شد.
وی ادامه داد:اجباری شدن تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد از سال 87 وضعیت به مراتب بهتری را برای تولید و عرضه مصالح ساختمانی متصور ساخت به طوری که در این 4 سال گذشته تولید مصالح ساختمانی استاندارد از 20 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: تولید و عرضه مصالح ساختمانی از سال 87 تاکنون با رشد 38 درصدی به 70 درصد رسیده است.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور افزود: مشکل عمده در خصوص رعایت الگوی مصرف در استفاده از مصالح، تولید مصالح با کیفیت نامناسب و غیراستاندارد است که سبب هدر رفت منابع اولیه و تحمیل هزینه های ناشی از عمر مفید کم سازه ها می شود.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به ویرایش چهارم آیین نامه مزبور اشاره کرد و گفت: ویرایش چهارم تا سال 90 به پایان می رسد و در اختیار همگان قرار می گیرد اما آنچه که مشخص است این است که بحث نیاز کشور به تولید انبوه مسکن و صنعتی سازی و حرکت بسوی سبک سازی از نکات مهمی است که باید در ویرایش چهارم آئین نامه به آن توجه شود و پس از تدوین آن به تصویب هیات وزیران برسد.
۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۶:۵۹
fars |