نیکزاد: رکود مسکن نداریم، تثبیت قیمت داریم

تهران - وزیر مسکن و شهرسازی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: با رکود مسکن مواجه نیستیم بلکه شرایط تثبیت قیمت آن را داریم و دولت مصمم به خارج کردن مسکن از وضعیت یک کالای سرمایه ای به مصرفی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "علی نیکزاد" در حاشیه همایش سراسری مدیران و مسئولان بنیاد مسکن روز شنبه به خبرنگاران گفت: اکنون ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی در سطح شهرها در قالب طرح مهر برنامه ریزی شده و 200 هزار واحد مسکونی روستایی نیز به مورد اجرا گذاشته می شود.
وی تصریح کرد: افزون بر 90 درصد زمین های طرح مهر در سطح شهرها واگذار شده و در سال جاری تولید انبوه مسکن، تثبیت قیمت و رونق ساخت و ساز هدف گذاری شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص اعتبارات مورد نیاز تاسیسات زیربنایی طرح مهر، اظهار داشت: برای کل تاسیسات زیربنایی 12 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که از این رقم چهار هزار میلیارد ریال دولت اختصاص می دهد، چهار هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی وزارت نیرو تخصیص خواهد یافت و بقیه توسط استانداران از محل منابع استانی تامین خواهد شد.
به گفته وی، برای تاسیسات روبنایی مورد نیاز طرحهای مسکن مهر مانند مراکز بهداشتی و درمانی، ورزشی، مساجد و سایر کاربری های مورد نیاز، وزارت مسکن وشهرسازی آمادگی
دارد نسبت به واگذاری رایگان زمین اقدام نماید.
نیکزاد خاطرنشان ساخت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان نیمه نخست سال جاری پی ریزی برای اراضی طرح مسکن مهر به اتمام می رسد و به این ترتیب وضعیت مطلوبی را شاهد خواهیم بود.
وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: تسهیلات مربوط به طرح مسکن مهر اعم از 250 میلیون ریالی صنعتی سازی، 200 میلیون ریالی غیرصنعتی و 100 میلیون ریالی مسکن روستایی
بصورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد خواهد بود.
وی یادآور شد: سال گذشته از خط اعتباری 35 هزار میلیارد ریال به میزان 28 هزار و 500 میلیارد ریال جذب شد و امسال نیز منابع خوبی جذب خواهیم کرد.
وزیر مسکن وشهرسازی در خصوص میزان سود انبوه سازان در طرح مهر گفت: حداقل سود را به میزان تورم تضمین می کنیم و انتظار می رود مشارکت همگانی در این بخش موجب تامین نیاز مردم شود.
طرح مسکن مهر در دولت نهم و در خرداد ماه 1386 عملیاتی شد و تاکنون از سوی وزارت
مسکن وشهرسازی به استعداد ساخت نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی تامین زمین شده است.
انتظار می رود بخش عمده واحدهای مسکونی طرح مهر طی سال جاری و 1390 به بهره برداری برسد.
۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۷:۰۵
irna |