هیچ آجری بدون رعایت مقررات روی آجری قرار نمی گیرد

تهران - وزیر مسکن و شهر سازی با بیان این جمله که "هیچ آجری روی آجری گذاشته نمی شود، مگر این که منطبق با قوانین و مقررات باشد" هر گونه نادیده گرفتن نظام مهندسی را رد کرد.
**‌ "علی نیکزاد" که روز شنبه در همایش سراسری مدیران و مسئولان بنیاد مسکن سخن می گفت، خطاب به تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مصوبه دولت مبنی بر "تخفیف ارائه خدمات مهندسی در طرح مسکن مهر" یادآور شد: "وزارت مسکن و شهر سازی قصد ندارد با این مصوبه نظام مهندسی را دور بزند، بلکه هر آجری روی هم قرار گیرد باید منطبق با قوانین و مقررات باشد."
** به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وزیر مسکن و شهر سازی دولت دهم در سخنان خود گفت: "ما توانستیم موانع پرداخت تسهیلات بانکی را که بخش مسکن در دوره گذشته با آن روبه رو بود، برطرف کنیم."
** سخنرانی "علی نیکزاد" وزیر مسکن و شهرسازی در این نشست یک مخاطب ویژه هم داشت و آن "محمد سعیدی کیا" وزیر پیشین مسکن و شهرسازی بود که به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن در جلسه حاضر بود.
** این همایش با تاخیر 10 دقیقه ای شروع شد و رییس بنیاد مسکن پس از 10 دقیقه سخنرانی گفت: "بنا ندارم با آمار و ارقام، بیلانی از فعالیت ها را ارائه کنم. اما در ادامه، نظرش تغییر کرد و 10 دقیقه از وقت خود را به ارائه گزارش آماری اختصاص داد.
** پاسخ خبرنگاری باسابقه به یکی از مدیران بنیاد مسکن در همایش، بیانگر تداوم داستان تلخ و شیرین حرفه خبرنگاری بود: تلخی بی آینده بودن و دشواری پیشرفت در کار خبرنگاری و در همان حال شیرینی حضور خبرنگاران در قلب هر رویدادی. این مدیر با تعجب از خبرنگاری باسابقه پرسید "شما هنوز هم خبرنگار هستید" و او پاسخ داد که "آقای مهندس ما که درس مدیریت نخوانده ایم".
** مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن برای نخستین بار در این همایش تعدادی صندلی مخصوص خبرنگاران در نظر گرفته بود که آنها بتوانند به راحتی گزارشی از این همایش تهیه کنند و این امر مورد نارضایتی برخی از افراد بود که دیر در جلسه حاضر شده بودند و به دنبال جای خالی می گشتند.
** نظم پذیری سخنرانان در محدوده موضوعی و زمانی برای سخنرانی از ویژگی های این نشست بود. سخنرانان از موضوع منحرف نشدند و بیشتر از زمان مقرر هم سخن نگفتند و کسی تذکر کتبی برای پایان دادن به سخنانش دریافت نکرد.
** نیکزاد که پس از سخنرانی 50 دقیقه ای آیت الله "سیدهاشم رسولی محلاتی" نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، قصد خروج از جلسه را داشت با حلقه خبرنگاران حاضر مواجه شد و با صبوری به پرسش ها پاسخ گفت.
۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۷:۰۷
irna |