بیش از 43 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مسکن روستایی اختصاص یافت

تهران - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طی برنامه چهارم توسعه کشور در مجموع بیش از 43 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ساخت وساز مسکن روستایی اختصاص یافت که رقم بزرگ و بی سابقه است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علیرضا تابش روز شنبه به مناسبت 21 فروردین سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) ویژه تامین مسکن محرومان و تاسیس بنیاد مسکن، اظهار داشت: بانک ها تاکنون برای اعطای تسهیلات به روستائیان به میزان 58 هزار میلیارد ریال اقدام به عقد قرارداد کرده اند.
وی از اتمام بهسازی و نوسازی حدود 700 هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در قالب برنامه چهارم توسعه سالانه 200 هزار واحد مسکونی تحت پوشش برنامه مذکور قرار داد.
انتظار می رود تا پایان برنامه پنجم توسعه (1393) در مجموع دو برنامه دو میلیون واحد مسکونی روستایی بهسازی و نوسازی شود.
تابش از تهیه طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه در این مناطق برای حدود 24 هزار روستا خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر 11 هزار و 700 روستا از اجرای طرح هادی برخوردار شده اند.
وی اضافه کرد: مجموع منابع تخصیص یافته برای تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال است که براساس وعده ریاست جمهوری با افزایش منابع این بخش امید می رود که گام بلندی در این بخش برداشته شود.
رئیس بنیاد مسکن از صدور سند اماکن روستایی به میزان دو میلیون و 300 هزار جلد با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سال 1374 (برنامه دوم توسعه) تاکنون بعنوان
دیگر دستاوردهای این بخش نام برد.
وی از فعالیت بنیاد مسکن در حوزه شهری که سالانه حدود 10 هزار واحد مسکونی را در اختیار مخاطبین مربوطه قرار می دهد بعنوان بخش دیگری از فعالیت ها یاد کرد و افزود: براساس سازماندهی صورت گرفته از سوی این نهاد، اکنون انجمن خیرین مسکن ساز فعال شده اند و امسال 9 هزار واحد مسکونی را در دست اقدام دارند.
تابش از برنامه ساماندهی سکونتگاه های کپرنشینان در استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به تعداد 53 هزار واحد مسکونی بعنوان دیگر فعالیت های این نهاد نام
برد و گفت: بالغ بر 18 هزار واحد مسکونی در این بخش مورد بهره برداری قرار گرفته و بقیه در دست اقدام قرار دارد.
۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ۱۷:۱۱
irna |