دو هزارو 850 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر پرداخت شد

کرج - شهریار - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دو هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار برای طرح مسکن مهر در سطح کشور پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا " علی نیکزاد " عصر دوشنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث یکهزار و400 واحد مسکونی طرح مسکن مهر شهرک ثامن الائمه (ع) بخش خصوصی در فردوسیه شهریار افزود: در حال حاضر یک میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت مسکن مهر هستند و برای 900 هزار واحد مسکونی زمین تامین زمین شده است.
وی اضافه کرد: 620 هزار واحد قرارداد دریافت تسهیلات شده و برای 520 هزار واحد مسکونی هم پروانه احداث صادر شده و عملیات فندانسیون 330 هزار واحد مسکونی ریخته شده است.
نیکزاد ادامه داد: طرح مسکن مهر در استانهای پیشرو مانند ایلام موجب تعادل قیمت مسکن شده و با حمایت مجلس و دولت توانسته تاثیر خوبی در جهت ثبات قیمت مسکن داشته باشد.
وی گفت: در شهر تهران امکان واگذاری و ایجاد طرح مسکن مهر وجود ندارد و از مهمترین برنامه های ما توجه به طرح مسکن مهر در شهرهای اطراف مانند کرج ، شهریار ، پرند ، اشتهارد ، حسن آباد و قرچک ورامین است تا زمینه صاحب خانه شدن آحاد مردم را فراهم کنیم.
وزیر مسکن و شهرسازی افزود: به دستور رئیس جمهور محترم همه استانداران و فرمانداران مکلف هستند امکانات زیربنائی شامل احداث ورزشگاهها ، مراکز فرهنگی و بهداشتی و آموزشی را در مجتمع های مسکن مهر فراهم کنند.
وی همچنین گفت: 30 هزار واحد مسکونی فرسوده در سال گذشته از تسهیلات ویژه بهره مند شدند که برای امسال نیز برنامه ریزی شده تا این رقم با حمایت مجلس و دولت به 80 هزار واحد افزایش یابد.
نیکزاد بیان داشت: با توجه به حادثه خیزی کشور ضرورت دارد صاحبان واحدهای مسکونی فرسوده از حمایتهای تسهیلات ویژه 12 درصدی برخوردار شوند.
فرماندار شهرستان شهریار نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرائی شهرک ثامن الائمه (ع) در زمینی به مساحت هفت هکتار شامل 26 بلوک در مجموع 1400 واحد مسکونی برای اقشار کم در آمد ایجاد خواهد نمود.
" احمد ربیع زاده " افزود: در حال حاضر 15 تا 20 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان مسکن نیاز است که براین اساس با برنامه ریزی و حمایت دولت طرحهای خوبی در جهت تامین آن ایجاد شده که بالغ بر چهار هزار واحد در قشلاق خندان در نظر گرفته شده است.
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ ۱۴:۱۱
ایرنا |