مذاکره با 17 شرکت خارجی برای ساخت مسکن مهر

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: وزارت مسکن برای مشارکت خارجی ها در اجرای طرح مسکن مهر با 17 شرکت از کشورهای مختلف مذاکراتی داشته است.
علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه مصلی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: قرار است یک شرکت ترکیه ای 20 هزار واحد مسکونی در بلوکهای 14 طبقه ای در شهر جدید پرند احداث کند که از زمان کلنگ زنی و تجهیز کارگاه سه ماه زمان می برد و قیمت آنها نیز تفاوت چندانی با قیمت انبوه سازان داخلی ندارد.
وی تاکید کرد: یک شرکت کره ای نیز اکنون برای احداث پنج هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند فعال است و شرکت های دیگری از جمله شرکتهای چینی برای مشارکت در طرح مسکن مهر ابراز تمایل کرده اند و کار به سرعت پیش می رود.

*کاهش قیمت مسکن در زمان رونق یک اتفاق جدید

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: رونق مسکن به معنای بالا رفتن قیمتها است اما موضوعی که مشخص است این است که بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران صدور پروانه های ساخت مسکن رشد داشته است که این آمار نشان می دهد که بخش مسکن رونق داشته است.
وی افزود: کاهش قیمت مسکن در زمان رونق را باید یک اتفاق جدید در دنیا و ایران دانست چرا که سابقه نشان داده که حرکت مسکن همواره یک حرکت سینوسی بوده است.
نیکزاد افزود: این حرکت سینوسی بدین معناست که بخش مسکن مدتی با رکود مواجه و روند ساخت و ساز کاهش می یابد و واحدهای مسکونی نیز توسط مردم تا زمان رونق و انتظار افزایش قیمتها خرید و فروش نمی شود.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: اکنون با وجود رونق در بازار مسکن به دلیل اتخاذ سیاستهای درست دولت در واگذاری زمین ارزان و رایگان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و اقدام عملیاتی برای مسکن مهر در شهر و روستا قیمتها پایین نگه داشته شده است.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۰۴
FARS |