شرکتهای ترکیه ای و کره ای 25 هزار واحد مسکونی طرح مهر را می سازند

تهران - وزیر مسکن وشهرسازی گفت : شرکتهای ترکیه ای و کره ای برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهر جدید پرند قرار داد منعقد کرده اند.
 " علی نیکزاد " روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ساختمانی مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: وزارت مسکن و شهرسازی برای مشارکت خارجی ها در اجرای طرح مسکن مهر با 17 شرکت از کشورهای مختلف مذاکراتی را انجام داده است.
وی افزود : قرار است یک شرکت ترکیه ای 20 هزار واحد مسکونی در بلوکهای 14 طبقه ای در شهر جدید پرند احداث کند که از زمان کلنگ زنی ، تجهیز کارگاه سه ماه زمان می برد و قیمت آنها نیز تفاوت چندانی با قیمت انبوه سازان داخلی ندارد.
نیکزاد اضافه کرد، یک شرکت کره ای نیز اکنون برای احداث پنج هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند فعال است و شرکت های دیگری از جمله شرکتهای چینی برای مشارکت در طرح مسکن مهر ابراز تمایل کرده اند و کار به سرعت پیش می رود .
براساس طرح مسکن مهر قرار است حدود یک میلیون واحد مسکونی در سطح شهرها و 200 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی ساخته شود.
نیکزاد اظهار امیدواری کرد، مشارکت همه دستگاه های اجرایی به ویژه برای تامین تاسیسات زیر بنایی و روبنایی ، هماهنگ با پیشرفت این پروژه ، از سرعت کافی برخوردار باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است از مجموع یک میلیون واحد مسکونی طرح مهر 250هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شود که از این رقم احداث 110 هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند واقع در 35 کیلومتری جنوب غرب تهران و روبه روی فرودگاه امام خمینی (ره ) پیش بینی شده است.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۱۹
IRNA |