وزیر اقتصاد: تمام فشار تامین مالی بخش مسکن نباید بر حوزه بانکی باشد

تهران - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تامین مالی بخش مسکن موضوعی مهم است، اما نباید تمام فشار آن بر روی نظام بانکی باشد بلکه باید از ابزارهای دیگر مانند بازار سرمایه استفاده شود
ه گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "سیدشمس الدین حسینی" روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید بانک مسکن، اظهار داشت: تاکید ما این است که بانک مسکن باید در حوزه تخصصی ساختمان و مسکن به ایفای نقش بپردازد زیرا سودآوری بانک مطرح نیست.
وی با بیان اینکه مقوله فعالیت بانک مسکن توسعه و تخصصی است، گفت: رونق در یک بخش را نباید با سفته بازی مترادف دانست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مساله مسکن طی سه سال قبل به یک ابزار مالی تبدیل شد و افراد با خرید و فروش آن بدنبال کسب سود بودند و بانک مسکن باید جدا از استفاده مسکن بعنوان یک ابزار مالی اجتناب نماید.
وی خواستار حمایت و پشتیبانی بانک مسکن از طرحهای توسعه مسکن مانند طرح مهر، مسکن روستایی، بافت فرسوده و ساخت صنعتی شد و اضافه کرد: انتظار می رود این بانک بتواند به وظایف خود در این بخش جامه عمل بپوشاند.
حسینی خاطرنشان ساخت: در چارچوب پشتیبانی از طرحهای توسعه مسکن نباید از توسعه سایر نهادهای مالی غافل شویم و در این ارتباط صندوق زمین وساختمان سال گذشته افتتاح شد.
وزیر اقتصاد در این مراسم ضمن معرفی "قدرت الله شریفی" بعنوان مدیرعامل جدید بانک مسکن، نامه تقدیر آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری را از خدمات"حسن کاری" مدیرعامل پیشین بانک مسکن برای حضار قرائت کرد.
در پایان این مراسم لوح ها و هدایای دستگاه های مختلف از خدمات مدیرعامل پیشین بانک مسکن به وی ارایه شد.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۲۶
IRNA |