وزیر مسکن: کاهش قیمت مسکن همراه با افزایش صدور پروانه ساخت

تهران - وزیر مسکن و شهرسازی معتقد است: شرایط ویژه اقتصادی کشور برخلاف سایر نقاط جهان است و درحالی که با افزایش صدور پروانه های ساختمانی مواجه هستیم قیمت مسکن نیز کاهش پیدا می کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "علی نیکزاد"روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل
پیشین و جدید بانک مسکن در محل هتل فردوسی تهران، اظهار داشت: شرایط بخش مسکن
به شکل بی سابقه ای نسبت به گذشته تغییر کرده و طی هشت ماه اخیر موفق شدیم برای
ساخت 200 هزار واحد مسکونی طرح مهر با انبوه سازان عقد قرارداد داشته باشیم.
وی گفت: امام راحل در پیام خود برای تاسیس حساب 100 و شکل گیری بنیاد مسکن تاکید بر واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات داشتند و محورهای آن پیام اکنون از سوی دولت در قالب مسکن مهر دنبال می شود.
نیکزاد پرداخت تسهیلات 15 ساله طی سه نوبت پنج ساله، معافیت از پرداخت مالیات، تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و رعایت اصول فنی و مهندسی با نظارت مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی را از مزایای طرح مسکن مهر برشمرد.
وی اضافه کرد: وزارت مسکن وشهرسازی نسبت به مقوله مسکن دیدگاه فرابخشی دارد و این موضوع با همکاری دولت، مجلس و مردم حل می شود.
نیکزاد تصریح کرد: حل مشکل مسکن به منزله شرط کافی محسوب نمی شود، بلکه با برطرف شدن نیاز مسکن، بنیان خانواده تحکیم و مشکلات امنیتی و سیاسی برطرف می شود.
وزارت مسکن و شهرسازی در دولت دهم واگذاری زمین به استعداد ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی را هدف گذاری کرده و براساس گزارش های منتشر شده تاکنون 330 هزار واحد مسکونی در سطح شهرها در مرحله پی ریزی قرار دارند.
قرار است تا پایان نیمه نخست سال جاری سهم قابل توجهی از واحدهای مسکونی طرح مهر مرحله سفت کاری را پشت سرگذارند.
براساس برنامه تنظیم شده 250 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی ساخته خواهد شد.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۵۳
IRNA |