بخش بزرگی از مسکن مهر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برخی از طرح‌های مسکن مهر در کشور بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و انتظار می‌رود بخش بزرگی از این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد
علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تاکنون برای 525 هزار واحد مسکونی مهر سند صادر شده و برای 330 هزار واحد مسکونی نیز پی‌سازی شده است بنابراین به احتمال فراوان تا پایان شهریورماه امسال تمام کسانی که در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند فونداسیون واحد مسکونی آنها ریخته خواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی تأکید کرد: قرار است تا پایان نیمه نخست سال جاری سهم قابل توجهی از واحدهای مسکونی طرح مهر مرحله سفت کاری را پشت سرگذارند.
به گفته وی، براساس برنامه 250 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی ساخته خواهد شد. وی با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان هم از خط اعتباری برای مسکن مهر پرداخت نقدی شده است گفت: تامین مسکن مناسب در کشور از اهداف و دغدغه‌های دولت نهم و دهم بوده است چرا که دولت معتقد است با تامین مسکن به بسیاری از نیازهای جامعه نیز پاسخ داده می‌شود که در این راستا اجرای طرح مسکن مهر در کشور با جدیت دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تولید مسکن در کشور به عزمی جدی نیاز دارد تاکید کرد: بسیاری معتقدند که احداث مسکن در کشور تنها بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است در حالیکه این موضوع به اقدامی ملی و فرابخشی همه دستگاهها نیاز دارد و نباید وزارت مسکن و شهرسازی را تنها متولی این اقدام در کشور دانست.
۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۳:۵۹