خرید و فروش مسکن مهر امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: واگذاری و خرید و فروش مسکن مهر توسط متقاضیان پس از تکمیل و ساخت مسکن مورد نظر امکان‌پذیر است.
جمشید نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: مسکن مهر تمام ارزشهای یک مسکن ملکی را داراست بنابراین متقاضیان مسکن مهر بدانند که این واحدهای مسکونی در صورتی قابل خرید و فروش و تغییر سند است که به اتمام رسیده باشد.
وی گفت: در مسکن مهر زمین‌ها کماکان در اختیار دولت‌ باقی‌ می‌ماند اما پس از اینکه واحدهای مسکونی احداث و برای آن‌ سند صادر شد این سند هم قابلیت امتیازات و ظرفیتهای یک سند زمین ملکی را پیدا می‌کند.
* اکثریت متقاضیان مهر تا پایان سال مسکن‌دار می‌شوند
نورصالحی تأکید کرد: وام 20 میلیون تومانی مسکن مهر و 25 میلیون تومانی صنعتی‌سازی مسکن مهر بیش از 80 درصد هزینه ساخت واحد مسکونی را پوشش می‌دهد.
وی افزود: باید این نوید را به متقاضیان داد که اکثریت متقاضیان ثبت نام کرده مسکن مهر تا پایان امسال مسکن‌دار می‌شوند.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص تامین زیرساخت ها در شهرهای جدید تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها مهمترین نیاز و مشکلات در شهرهای جدید هستند بنابراین اگر برای سرعت دادن به تامین زیرساخت ها توجهی نشود مشکل ساخت و ساز مسکن و مسکن مهر در شهرهای جدید بیشتر می شود.
نورصالحی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای جمعیت فعلی شهرهای جدید تامین شده است، اضافه کرد: با احداث ‌250 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که مشغول احداث آن هستیم حدود یک میلیون نفر به جمعیت شهرهای جدید اضافه می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌های لازم را برای جمعیت جدید تامین کنیم.
۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۳:۳۲
fars |