نیکزاد: رونق ساخت مسکن در کشور با کاهش قیمت همراه است

شهرری - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اتفاق جدیدی که در دولت افتاده آن است که رونق ساخت مسکن در کشور با کاهش و تثبیت قیمت مسکن همراه می باشد
به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای مسکن مهر شهرستان ری در حسن آباد درجمع خبرنگاران افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران، صدور پروانه ساختمانی در شش ماه دوم سال 88 نسبت به شش ماه اول 28 تا 30 درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی در سه ماهه سوم سال 88 نیز نسبت به شش ماه اول 18 درصد رشد داشت و این اتفاق جدیدی در مباحث مسکن است که دوران رونق و افزایش صدور پروانه و ساخت و ساز با کاهش و تثبیت قیمت همزمان شده است.
نیکزاد با اشاره به رونق ساخت وساز در کشور خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون نفر متقاضی مسکن مهر هستند و 20 هزار واحد نیز در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است.
وی گفت: امیدواریم پی ریزی همه ساختمانها تا شهریور انجام شود و عمده آنها را برای افتتاح و تحویل به متقاضیان آماده کنیم.
وزیر مسکن وشهرسازی همچنین درخصوص مسکن مهر در ری گفت: دراین شهرستان چهار هزارو 500 متقاضی مسکن مهر داریم و بنیاد مسکن نیز کار بسیار ارزشمندی در زمین های سنگستان حسن آباد انجام داده و کار آماده سازی زمین آغاز شده و تعدادی از پیمانکاران نیز کار بتن ریزی را آغاز کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به احتمال وجود زمین هایی در نزدیکی شهرهای ری، کهریزک و حسن آباد برای ساخت مسکن مهر، تصمیمات جدیدی در این باره اتخاذ می شود که هفته آینده در سفر مجدد به حسن آباد اعلام خواهد شد.
نیکزاد گفت: طرح جدیدی در وزارت مسکن تعریف شده که ساختمانهایی در متراژهای کوچک با آورده بسیار پایین برای زوجهای جوان تهیه شود و شاید پروژه سنگستان حسن آباد را برای این کار اختصاص دهیم.
وزیر مسکن وشهرسازی افزود: تا هفته آینده حتما طرح چهار هزار و 500 واحدی مسکن مهر شهرستان ری را در نزدیک ترین نقطه مکان یابی می کنیم و طرح سنگستان حسن آباد به پروژه جدیدی تبدیل و یکی دیگر از اهداف مسکن مهر در کشور توسط بنیاد مسکن در اینجا آغاز می شود که کار بسیار ارزشمندی خواهد بود.
وی گفت: طرح 252 واحدی نارنجستان حسن آباد نیز از طرحهایی است که سرمایه گذار در ملک خود ساخت وساز کرده و در تصمیم گیریهای اتخاذ شده در زمینه مسکن مهر، مقرر شد اینگونه طرحها را به مسکن مهر بیاوریم.
نیکزاد افزود: این روش مزیتهای زیادی دارد و مسکن ساخته شده خالی نمی ماند، سرمایه سازنده آزاد می شود و نیاز نیست متقاضی یک سال منتظر بماند.
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۵:۳۲
irna |