صنعتی سازی مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می دهد

تهران - مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه های ساختماین ایران (مپسا)گفت: صنعتی سازی مسکن، مقاومت ساختمان ها را در برابر زلزله های احتمالی افزایش می دهد
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ایدرو، "سیدحسن قلعه نویی" افزود: در کارگروه صنعتی سازی حدود 20 متخصص فعال در بخش های مختلف ساختمان حضور دارند که تلاش شده با هدف استفاده از ظرفیت حداکثری متخصصان صنعت ساختمان و استفاده از تجربیات و ایجاد راهبردهای جدید تصمیمات قابل قبولی در جهت ارتقا کیفی صنعت ساختمان صورت گیرد.
وی که رییس کارگروه صنعتی سازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است از مراحل پایانی تهیه نقشه راه صنعتی سازی مسکن خبر داد و گفت: برای رسیدن به سهم مشخص صنعتی سازی در ساخت و ساز کشور، نقشه راهی با کمک کارشناسان تدوین شده که مراحل پایانی را می گذراند.
وی سید محمود فاطمی عقدا، سیدمهدی هاشمی، حمیدرضا ارشاد منش، احمد صادقی
، جمشید نورصالحی، حسن کاری، حبیب الله بوربور، بهروز سرابندی، محمود گلابچی، امیر محمد پرویز، ایرج رهبر، منوچهر یزدانی، ناصر حبیبی، احمد دنیامالی، مهدی ایرانی‌شاد، رضا احمدی، منوچهر صمدی و سیدرضا فاطمی امین را بعنوان اعضای کارگروه تخصصی صنعتی سازی ساختمان ایدرو معرفی کرد.
قلعه نویی تبادل تجربیات و راهکار برای تشکیل بزرگترین کنسرسیوم صنعتی‌سازی ساختمان کشور را از دیگر اقدامات این کارگروه دانست و گفت: خانه‌های صنعتی‌سازی شده می‌توانند در مقابل زلزله احتمالی مقاومت کنند.
وی افزود: علاوه بر اینکه باید برای ساخت و ساز‌های جدید به سمت صنعتی‌سازی رفت، توصیه می‌کنیم که برای بازسازی ساختمان‌های سنتی‌ساز نیز از فناوری‌ها و مصالح نوین ساختمانی استفاده شود تا ضمن سبک سازی ساختمان در صورت بروز زلزله احتمالی کمترین خسارت متوجه مردم و ساختمان ها شود.
قلعه‌نویی ضمن دعوت از تمام کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان برای همکاری در این طرح ملی اظهار داشت: هدف ما ریشه‌کن کردن نگرانی از بابت عدم مقاوم بودن ساختمان ها در ایران، هدررفت انرژی در ساختمان ها و سبک سازی و مقاوم سازی در برابر زلزله است و برای تحقق این مهم نیاز به راه‌اندازی نهضتی ملی در تمام بخش‌های مرتبط با موضوع ساختمان و مسکن هستیم.
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۵:۳۹