وام 20 میلیون تومانی مسکن با قسط 192 هزار تومانی / خانه دار شدن با 3 میلیون

وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه "فرهنگ واگذاری خانه های پیش ساخته به عنوان مسکن مهر باید گسترش یابد" گفت: وام 20 میلیونی قرض الحسنه مسکن با 192 هزار تومان قسط ماهیانه، فقط با چهار درصد کارمزد ، اقدامی بی سابقه بعد از 31 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خانه های ساخته شده که به تایید اداره کل مسکن و شهرسازی استان می رسند باید سه نکته را رعایت کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجوز شهرداری، ارائه پایان کار و نظام مهندسی استحکام بنا باید به تایید اداره کل برسد تا در آن صورت با آورده تسهیلات قرض الحسنه دولت و آورده خود متقاضی، مسکن مهر تحویل شود.

وزیر مسکن افزود: در شهرستان ورامین سه میلیون تومان به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می شود، پنج میلیون وام نیز از سوی اتحادیه و با همراهی یکی از صندوقهای قرض الحسنه داده می شود که اگر این وام هم نباشد، متقاضیان با هشت میلیون تومان صاحبخانه می شوند.

این مسئول تأکید کرد: 20 میلیون تومان وام دریافتی نیز می تواند روند واگذاری مسکن به افراد کم درآمد و محروم جامعه را تسهیل کند.

اقدام بی سابقه بعد از 31 سال

نیکزاد افزود: وام 20 میلیونی قرض الحسنه مسکن با 192 هزار تومان قسط ماهیانه، فقط با چهار درصد کارمزد است که اقدامی بی سابقه بعد از 31 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: به این ترتیب، متقاضیان مسکن مهر شهرستان با تسهیلاتی که اتحادیه به آنها داده، فقط با سه میلیون تومان صاحب مسکن می شوند.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۵:۴۶
mehr |