نمی‌توان با یک برنامه به اوج تقاضای مسکن در سال 92 پاسخ داد

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده آغاز شده است، گفت: با یک برنامه (پنجم) نمی توان به اوج تقاضای مسکن در سال 92 پاسخ داد.
علی نیکزاد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه سال 92 اوج تقاضای مسکن است و دولت چه برنامه ای برای پاسخگویی به این تقاضا دارد اظهار داشت: از آغاز برنامه اول تا برنامه چهارم پاسخگویی به تقاضای مسکن به دلایلی میسر نشده است اما باید سعی کنیم با ارائه برنامه های جامع و ادامه اجرای طرح مسکن مهر بخش عمده نیاز مسکن را پاسخ دهیم.
وی تصریح کرد:در طول چهار برنامه گذشته پاسخگویی به تقاضای مسکن مفید واقع نشد حال چطور می توان با یک برنامه (برنامه پنجم) به اوج تقاضای مسکن پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد تعاونی مسکن‌ تاکنون در ساخت مسکن مهر کوتاهی کرده و لغو امتیاز شده اند تاکید کرد: تعدادی از تعاونی های مسکن علیرغم تحویل زمین نسبت به ساخت مسکن تعلل کرده بودند که زمین از آنها گرفته شده و به تعاونی دیگری برای ساخت تحویل شد.
به گفته وی، قرارداد زمین تعاونی‌هایی را که در ساخت مسکن مهر کوتاهی کنند، لغو و به نیابت از آنها توافق سه جانبه با انبوه سازان امضا می‌ شود.
نیکزاد تاکید کرد: برخی از طرح‌های مسکن مهر در کشور بیش از70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و انتظار می‌رود بخش بزرگی از این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۳:۲۴