عضو کمیسیون عمران مجلس:30درصد اراضی شهری شامل بافت های فرسوده می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: بررسی های صورت گرفته در رابطه با وضعیت شهرها نشان می دهد که 30 درصد اراضی شهری کشور دارای مشخصه بافت های ناکارآمد و فرسوده هستند
" ابوالقاسم رحمانی " روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا،اظهار داشت:مطالعات صورت گرفته درخصوص وضعیت بافت های فرسوده شهری حاکی از وجود 65 هزار هکتار بافت فرسوده است.
رحمانی از اجرای هفت درصدی برنامه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا پاپان برنامه چهارم توسعه (1388 ) توسط دولت خبر داد و افزود:
قرار است با اجرای برنامه نوسازی بافت های فرسوده شهری به میزان 16 درصد در طول برنامهپنجم توسعه در سال 1393 مجموع نوسازی بافت های فرسوده شهری به 23 درصد برسد .
نماینده مردم اقلید (استان فارس) به مناسبت برپایی دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافتهای تاریخی، فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی در شیراز، اظهار داشت :بافت های فرسوده شیراز حدود یک هزار و 691هکتار اعلام شده و در واقع 21 درصد از مساحت بافت فرسوده را بافت تاریخی و فرهنگی دربر گرفته است .
رحمانی با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی مردم در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری،گفت : باید درپی تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز برای تحقق برنامه نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری باشیم .
وی بهره گیری از ابزار اوراق مشارکت را یکی از راهکارهای لازم برای اجرایی ساختن برنامه نوسازی بافت های فرسوده شهری دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در چارچوب برنامه پنجم توسعه کشور به این مساله با اولویت توجه دارد .
رحمانی اضافه کرد: از مجموع 270 هکتار اراضی بافت فرسوده شهری در استان فارس سهم اقلید 40 هکتار اعلام شده و براین اساس امسال قرار است برای نوسازی 300 دستگاه واحد مسکونی در این شهر، تسهیلات مربوطه اختصاص یابد .
دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافتهای تاریخی ، فرسوده شهری و سکونت گاه های غیر رسمی که از 21 اردیبهشت ماه با حضور وزیر مسکن وشهرسازی در شیراز آغاز به کار کرده بود ، شامگاه چهارشنبه با تجلیل از برگزیدگان این همایش در محل هتل هما به کار خود پایان داد .
۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۳:۲۸