تمام تعاونیهای مسکن مهر استان تهران اراضی خود را دریافت کرده اند

تهران - رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونیهای مسکن مهر استان تهران گفت: تمام 295تعاونی مسکن مهر استان تهران اراضی خود را از وزارت مسکن وشهرسازی دریافت کرده و فعالیت برای ساخت و ساز در آنها اجرایی شده است.
"شهروز دولتخواه" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سهمیه استان تهران برای مسکن مهر 230 هزار واحد مسکونی تعیین شده و از این مجموعه که در قالب تعاونی سازماندهی شده اند، حدود 10 درصد انصراف داده اند.
وی در خصوص نحوه سازماندهی اعضای تعاونی ها، اظهار داشت: عدم بهره مندی از واحد مسکونی و تسهیلات یارانه دار مسکن، متاهل و سرپرست خانوار بودن و حداقل پنج سال سابقه اقامت در محل مورد تقاضا به استثنای شهرهای جدید سه شرط عمده برای متقاضیان
مسکن مهر است.
دولتخواه اقدام دولت در افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به میزان 80 درصد منابع مورد نیاز را نقشی مهم دانست و افزود: براساس برنامه امسال ساخت وساز صنعتی مسکن مهر از 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی برخوردار می شود و احداث واحد مسکونی به شیوه غیر صنعتی به میزان 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی خواهد داشت.
وی خاطرنشان ساخت: بیشترین واحدهای مسکونی استان تهران به تعداد 110 هزار دستگاه در شهرجدید پرند واقع در 35 کیلومتری جنوب غربی تهران روبه روی فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته می شود.
به گفته این مقام مسئول، مسئولان شهر جدید پرند وعده تکمیل 80 هزار واحد مسکونی طرح مهر را تا پایان امسال داده اند.
دولتخواه از ساخت 50 هزار واحد مسکونی مهر در شهرجدید هشتگرد، 9 هزار واحد مسکونی در سلطان آباد مهرشهر، دو هزار و 700 دستگاه در حلقه دره کرج، حدود هفت هزار واحد در پاکدشت ورامین بعنوان بخش دیگری از برنامه اسکان در قالب طرح مهر در استان تهران خبر داد.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته بین سازمان مسکن و شهرسازی و اداره تعاون استان تهران حدود 12 منطقه برای اجرا طرح مسکن مهر استان تهران طراحی و به مورد اجرا درآمده است.
دولتخواه تاکید کرد: حدود 230 هزار متقاضی واجد شرایط مسکن مهر استان تهران مبلغ 10 میلیون ریال سپرده گذاری خود را برای آماده سازی زمین پرداخت کرده اند و اکنون زمین هایی که برای ساخت و ساز تحویل پیمانکاران شده بدون مشکل حقوقی و معارض روند اجرایی را دنبال می کند.
وزارت مسکن وشهرسازی از سال 1386 طرح مسکن مهر را به مورد اجرا گذارده و قرار است حدود یک میلیون واحد مسکونی به افراد واجد شرایط واگذار شود.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۳:۳۵