قیمت مسکن تا چند سال آینده ثابت می ماند

معاون عمرانی وزیر مسکن و شهرسازی گفت: با برنامه‌هایی که دولت و مسکن شهرسازی در زمینه مسکن داشته است، به نظر می‌رسد که قیمت مسکن تا چند سال آینده ثابت بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد صادقی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های عمران و مسکن‌سازان استان‌های کشور با بیان اینکه امسال، سال شکوفایی مسکن مهر در کشور است، گفت: براساس برنامه قرار است 500 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر امسال افتاح شود که ان تعداد معادل 10 برابر سال گذشته است.
وی افزود:‌ هم اکنون 900 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور در حال اجرا است که 400 هزار واحد از این تعداد در مرحله پی‌ریزی قرار دارد.
صادقی گفت: بزرگ‌ترین تحولی که مسکن مهر در کشور به وجود آورده این بوده که قیمت مسکن را ثابت نگاه داشته و این یک توفیق بزرگ است.
وی افزود: قبلا بخش مسکن در اختیار چند نفر بود از این رو دولت آمد با اقدامات انقلابی آن را از انحصار برخی افراد خارج کرد.
معاون عمرانی وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: دولت با ارائه زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت، توانست سازوکار جدیدی را در بخش مسکن کشور فراهم کند.
وی افزود: با وجود آنکه طی سال‌های اخیر کالاها با رشد قیمت همراه بوده است لیکن ما در بخش مسکن افزایش قیمتی نداشته‌ایم.
صادقی گفت: سال به سال مسکن مهر در حال ساخت و بهره‌برداری است و این ساخت وسازها در حقیقت قیمت مسکن را تحت کنترل درآورده است.
وی در ادامه با بیان اینکه پنج مرکز استان کشور با مشارکت بانک جهانی، طرح‌های ساماندهی سکونتگاه‌‌های غیررسمی را به اجرا درآوردند، اظهار داشت: با هماهنگی که بین مجلس و دولت وجود دارد 173 میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت که این اعتبار برای اجرای این طرح در تمام مراکز استان‌ها صرف می‌شود.
صادقی ادامه داد: بر این اساس وزارت مسکن و شهرسازی این مصوبه را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است و استان‌ها باید مطالعات ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را نیز انجام دهند.
وی افزود: ‌در ساماندهی طرح‌های سکونتگاه‌های غیررسمی برای هر دستگاه یک وظیفه پیش‌بینی شده که باید دستگاه‌ها به تکلیف عمل کنند.
معاون عمرانی وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه از شناسایی 65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد و گفت: 37 درصد این محدوده‌ها مطالعه و نقشه‌های اجرایی آن تهیه شده است.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت برای تسریع در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن است.
صادقی خاطرنشان کرد: این ودیعه در حقیقت وام دو ساله‌ای است که متناسب با اجاره بها در استان‌ها متفاوت است.

۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۱۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی |