پروانه ساختمانی برای بیش از 125 هزار واحد مسکونی طرح مهر صادر شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پروانه ساختمانی برای احداث 125 هزار و 540 دستگاه واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شد.

"جواد حق شناس" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت تاکنون بیش از 55 هزار واحد مسکونی در شهرهای یادشده پی ریزی شده و این روند با سرعت لازم تداوم دارد.
وی افزود اکنون حدود 30 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای مذکور در مرحله نصب اسکلت و ساخت سقف بناها قرار دارند و انتظار می رود تا نیمه نخست سال جاری حجم فعالیت در این زمینه در مجموع به 60 هزار دستگاه برسد.
معاون بنیاد مسکن از معرفی 110 هزار و 581 نفر به بانک مربوطه برای جذب تسهیلات 200 (غیرصنعتی)و 250 میلیون ریالی(صنعتی) ساخت مسکن مهر خبر داد و گفت: تعداد قرارداد امضا شده برای اخذ تسهیلات ساخت به میزان 82 هزار واحد مسکونی است.
وی اضافه کرد افراد واجد شرایط معرفی شده به بانک ذیربط تاکنون به تعداد حدود 44 هزار نفر موفق به اخذ قسط نخست تسهیلات بانکی شده اند و نزدیک به 14 هزار نفر قسط دوم تسهیلات ساخت را جذب کرده اند و حدود 10 هزار نفر نیز تسهیلات بانکی در مرحله قسط سوم را دریافت داشتند.
حق شناس با اعلام اینکه سفت کاری حدود 10 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به پایان رسیده، گفت: تاکنون حدود چهار هزار واحد مسکونی از طرح مذکور به مرحله نازک کاری رسیده است.
وی تاکید کرد افراد واجد شرایط طرح مهر در شهرهای یادشده لازم است تا پایان تیرماه جاری نسبت به روشن سازی وضعیت خود به اداره ها و دفاتر بنیاد مسکن در مناطق مربوطه مراجعه کنند.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اظهار امیدواری کرد پرداخت تسهیلات طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر با شتاب لازم صورت گیرد.
آخرین آمارها حاکی است که بنیاد مسکن بعنوان مجری و ناظر طرح مسکن مهر در شهر های زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکنون سه هزار و 973 هکتار زمین دریافت کرده که ظرفیت ساخت بیش از 148 هزار واحد مسکونی را دارد.
وزارت مسکن وشهرسازی برنامه مسکن مهر را برای ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی به مورد اجرا گذارده که از این رقم حدود 120 هزار واحد مسکونی مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است.

۱ تیر ۱۳۸۹ ۱۷:۱۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی |