بخشی از امور مربوط به مسکن مهر توسط تعاونی ها صورت گرفته است

تهران - قائم مقام وزیر تعاون گفت: بخشی از واحدهای مسکونی که در قالب مسکن مهر تاکنون افتتاح شده و یا تا پایان امسال بهره برداری و تحویل خواهند شد، ناشی از اقدامات صورت گرفته از سوی بخش تعاون و شرکت های زیرمجموعه آن است.

"سیدعلی علوی" روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت تاکنون بیش از 600 هزار پروانه ساختمانی صادر شده که آماده اجرا هستند و پی ریزی بیش از 400 هزار واحد نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش سقف تسهیلات پرداختی به سازندگان مسکن مهر از 15 به 20 میلیون تومان انتظار می رود این واحدها ظرف هشت تا 9 ماه آینده آماده تحویل شوند.
وی افزود: تمام این واحدها در قالب شرکت های تعاونی آماده و تحویل متقاضیان خواهند شد.
وی تصریح کرد دولت کارگروهی را در قالب گروه های سه تا چهار نفره در دستور کار قرار داده که اقدام مثبتی است لذا می تواند مقداری از فشار بر مجموعه تعاونی ها را کاهش دهد.
وی بیان کرد: بطور قطع کارهای مقدماتی مسکن مهر نظیر پالایش و ثبت نام در سال های گذشته انجام شد و از سال گذشته روند ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.
قائم مقام وزیر تعاون در این خصوص یادآور شد بطور مثال در سال های اول شروع این طرح در یکسال دو میلیون و 800 هزار نفر و در سال بعد یک میلیون و 200 هزار نفر برای مسکن مهر ثبت نام کردند که این میزان در سال گذشته به چیزی حدود 100 هزار نفر کاهش یافت.
علوی مشکلات موجود در این بخش را برشمرد و گفت: در سال های قبل نیز بسیاری از مشکلات موجود در این بخش از جمله شرایط اعطای تسهیلات یا روند واگذاری زمین برطرف شده است.
وی در این خصوص متذکر شد بخش تعاون مذاکرات زیادی را برای کاهش مشکلات مربوط به پرداخت تسهیلات به مسکن مهر انجام داده است زیرا شبکه بانکی در سال های گذشته بعلت اعمال سیاست های انقباضی و عدم آشنایی با شیوه پرداخت تسهیلات بدون سپرده اصلا آشنایی نداشت.
وی ادامه داد: مشکل دیگر در بخش تسهیلات در این بود که در اجرای طرح مسکن مهر، مردم طرف حساب بانک محسوب می شدند اما زمین متعلق به دولت بود و این امر مشکلاتی را در ثبت اسناد بوجود می آورد که با کار سنگینی که در این خصوص انجام شد اکثر این مشکلات تا حد زیادی برطرف گردید.

۱ تیر ۱۳۸۹ ۱۷:۱۹
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی |