نیکزاد: ساخت 2/1 میلیون واحد مسکونی دستور کار وزارت مسکن است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: احداث یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در سال جاری در دستور کار این وزارتخانه است و با توجه به جمعیت جوان کشور این مساله اهمیت بسزایی دارد.

خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، "علی نیکزاد"که برای شرکت درسومین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا -اقیانوسیه در اندونزی بسر می برد، اظهار داشت نوسازی 67 هزار و 619 هکتار بافت فرسوده شهری از دیگر برنامه های این بخش است.
رئیس اجلاس وزرای مسکن وشهرسازی منطقه آسیا - اقیانوسیه افزود: جمعیتی بالغ بر هشت میلیون و 500 هزار نفر در اراضی بافت فرسوده شهری ایران ساکن هستند.
وی یادآور شد جمهوری اسلامی ایران درپنجمین مجمع جهانی شهری در"ریودوژانیرو برزیل" که در سال جاری برگزار شد بر ساخت جوامعی پایدار، توسعه شهری فراگیر، مشارکتی و برابری همگانی را مورد تاکید قرار داد.
وزیر مسکن و شهرسازی کشورمان با تشریح برنامه مسکن مهر گفت: اعظای زمین رایگان ، پرداخت وام های بدون بهره و کم بهره بمنظور صاحب خانه شدن افراد کم درآمد به مورد اجرا درآمده است.
نیکزاد طی سخنانی در جمع کارشناسان و متخصصان عالیرتبه این اجلاس افزود: توسعه پایدار شهری بعنوان هدف عالیه و فراگیر در زمینه اسکان بشر مستلزم اتخاذ سیاستهای پایدار و فراگیر و چند جانبه به محدودیت منابع طبیعی بویژه در زمینه انرژی برای شهرها است.
سومین اجلاس وزرای مسکن وشهرسازی منطقه آسیا - اقیانوسیه با موضوع توانمندسازی جوامع برای توسعه شهری پایدار، با تمرکز روی ارتقا ظرفیت محلی مطابق با تغییرات آب و هوایی و اقتصاد محلی در شهر سولو اندونزی برپا شده است.
همچنین رابطه بین شهرها و تغییرات جوی، راهها و ابزارهایی برای تبدیل چالش به فرصت، چالش های تغییرات آب و هوایی و بحران اقتصادی ناشی از توسعه شهرها از اهداف برگزاری این اجلاس است.

۷ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۴۱
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی |