وزیر مسکن:خرید ساختمانهای صنعتی ساز را تضمین می کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: چنانچه افراد مایل باشند با استفاده از فناوری های نوین مورد تائید مرکز تحقیقات و ساختمان مسکن اقدام به ساخت واحدهای مسکونی به شیوه صنعتی کنند، دولت خرید ساختمان آنها را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت مسکن و شهرسازی علی نیکزاد امروز در بازدید از روند اجرای پروژه های مسکن مهر استان مازندران تصریح کرد: براساس برنامه چهارم توسعه قرار بود سهم صنعتی سازی مسکن در کشور به 20 درصد افزایش یابد که تنها 2 تا 3 درصد از آن معوق شد، اما در شرایط کنونی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فرهنگ ساخت واحدهای مسکونی با استفاده از فناوری های نوین را رواج دهیم و به هدف یاد شده دست یابیم.
وی افزایش سقف تسهیلات ساخت واحدها مسکونی مهر به روش صنعتی را یکی از اقدامات دولت برای تشویق سازندگان به استفاده از فناوری های نوین برشمرد و ادامه داد: رسیدن سقف تسهیلات این واحدها به 25 میلیون تومان باعث شد بسیاری از افراد اقدام به وارد کردن فناوری‌های نوین ساختمانی و اخذ تاییدیه آن از محل مرکز ساختمان مسکن کنند .
وزیر مسکن و شهرسازی مدت زمان کوتاه ساخت و مقاوم و سبک بودن را از مهمترین مزایای ساختمان صنعتی ساز عنوان کرد و افزود: هم اکنون فرصت بسیاری مناسبی است تا مردم با دریافت تسهیلات و تامین آورده 5 تا 10 میلیون تومانی صاحب خانه شوند.
نیکزاد به ساخت واحدهای مسکونی مهر توسط انبوه سازان با استفاده از فناوری های نوین اشاره کرد وگفت: حدود یکصد هزار واحد مسکونی مهر انبوه سازان با استفاده از فناوری های نوین و به شیوه صنعتی ساخته می شوند.
وزیر مسکن و شهرسازی روند اجرای طرح مسکن مهر در استان مازندران را مطلوب ارزیابی و در ادامه از حل مشکل تامین زمین استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: چنانچه لازم باشد از طریق تفاهم، زمین را داخل محدوده می آوریم و یا از طرح مسکن مهر خود مالکین که در استان مازندران با استقبال بسیاری خوبی مواجه شده است استفاده می کنیم تا زمین لازم برای ساخت واحدهای مسکونی مهر این استان را فراهم کنیم.

۹ تیر ۱۳۸۹ ۱۶:۵۶
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی |