نوسازی 48 هزار واحد فرسوده از محل خط اعتباری مسکن مهر

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی از بازسازی و نوسازی 48 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده با تسهیلات 20 و 25 میلیون تومانی و از خط اعتباری مسکن مهر در سال جاری خبر داد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در سال جاری حداقل 48 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده نوسازی و بهسازی خواهد شد که اتفاقا برخی از این واحدهای مسکونی در قالب مسکن مهر است.
وی ادامه داد: برای این واحدهای مسکونی تسهیلات 20 میلیون تومانی و 25 میلیون تومانی از محل خط اعتباری مسکن مهر پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد واحد مسکونی مورد هدف برای نوسازی واحد مسکونی در بافت فرسوده 30 هزار واحد مسکونی بود که تاکنون چندین واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است.
صادقی در خصوص وام ودیعه مسکن به متقاضیانی که قصد احداث و نوسازی مسکن در بافت فرسوده را دارند، گفت: هفته آینده با تشکیل جلسه کارگروه حداکثر و حداقل پرداخت وام ودیعه مسکن مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مبلغ پیشنهادی برای حداقل وام ودیعه 4 میلیون تومان و برای حداکثر مبلغ 12 میلیون تومان پیشنهاد شده است که امیدواریم در جلسه هفته آینده به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه وام ودیعه سود ندارد تصریح کرد: بازپرداخت وام ودیعه مسکن پس از دو سال خواهد بود و فرد متقاضی پس از دریافت وام باید مبلغ را به صورت یکجا بازگرداند و از زمانی که شهرداری با پروانه ساخت موافقت کرد، عملا پرداخت وام آغاز می شود.
صادقی تصریح کرد: درصدد هستیم متقاضیان این وام دیگر برای دریافت وام ضامن ارائه نکنند و تنها همان زمین موردنظر که در رهن قرار می‌گیرد کافی است.
به گفته وی، بانک مرکزی با پرداخت این وام موافق است و بودجه‌ای بالغ بر حداقل 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش خط اعتباری مسکن مهر 7 هزار میلیارد تومان است.

۱۴ تیر ۱۳۸۹ ۱۱:۱۷
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی |