عضو هیات رییسه کمیسیون عمران در گفت‌وگو با فارس

خبرگزاری فارس: عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رایزنیها برای افزایش سقف وام خرید مسکن توسط برخی اعضای کمیسون عمران ادامه دارد، گفت: عدم رونق در خرید و فروش مسکن باعث رشد 35 درصدی اجاره‌بهای مسکن شده است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: یکی از دلایل افزایش 35 درصدی اجاره‌بهای مسکن فراهم نشدن شرایط آسان برای خرید و فروش مسکن است.
وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در فراهم نشدن شرایط خرید و فروش باید به آن توجه داشت این است که وقتی شرایط برای خرید مسکن فراهم نمی‌شود،سرمایه‌گذاری در بخش مسکن متوقف می‌شود.
لاهوتی گفت: زمانی که سرمایه‌گذاری مطمئن است اگر در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کند، تضمینی برای خرید واحدهای مسکونی ساخته شده او وجود ندارد، هیچ تمایلی برای سرمایه‌گذاری از خود نشان نخواهد داد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: سرمایه‌گذاری دولتی در بخش مسکن هم که با نام مسکن مهر معرفی شده است به هیچ عنوان کافی نیست، هرچند باید به دولت و وزیر مسکن در بخش مسکن مهر نمره 20 داد.
وی تاکید کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی مهر در 5 سال با توجه به اینکه سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز است، بسیار اندک بوده و کافی نیست.
وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری دولتی اندک، نشان می‌دهد که باید دولت حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در بخش مسکن فراهم کند.

۲۳ تیر ۱۳۸۹ ۱۸:۲۴