وزیر مسکن خبر داد: تأمین زمین برای 940 هزار واجد شرایط مسکن مهر در کشور

وزیر مسکن خبر داد: تأمین زمین برای 940 هزار واجد شرایط مسکن مهر در کشور
خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی از تأمین زمین برای 940 هزار واجد شرایط شهری مسکن مهر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی نیکزاد صبح امروز در بدو ورود خود به استان یزد در جمع خبرنگاران و مسئولان این استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد با تشریح روند اجرای پروژه مسکن مهر در سراسر کشور اظهار داشت: تاکنون برای یک میلیون واحد عقد قرارداد شده و 810 هزار واحد از شهرداری‌های سراسر کشور پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: فوندانسیون 820 هزار واحد مسکن مهر نیز در سراسر کشور به اتمام رسیده است.
نیکزاد با اشاره به وضعیت این طرح در روستاها نیز عنوان کرد: تا پایان نیم‌سال نخست سال جاری نیز 200 هزار واحد روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد شده بود که 134 هزار واحد تاکنون به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که اصلی‌ترین بانک عامل در این زمینه هم‌اکنون بانک مسکن است.
وی افزود: هم‌اکنون در سراسر کشور تسهیلات مسکن مهر بدون مشکل به صورت قرض‌الحسنه در جریان است و مقرر شده هزار و 200 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر کشور پرداخت شود.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: از این مبلغ 400 میلیارد تومان توسط دولت، 400 میلیارد تومان توسط وزارت نیرو و 400 میلیارد تومان نیز توسط استانداران سراسر کشور تامین خواهد شد.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای مسکن مهر شهرهای زیر 20 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر نیز تصمیماتی اتخاذ شده که بر اساس آن مقرر شده از واحدهای مسکن مهر در این شهرها فقط حق انشعاب دریافت شود و هزینه‌های شبکه‌گذاری انشعابات آب، برق و گاز دریافت نشود که این اقدام، حرکت بسیار بزرگی است.
وی عنوان کرد: بر همین اساس، شرکت گاز نیز به دستور وزیر نفت و رئیس جمهور، تنها حق انشعاب گاز را از مردم دریافت می‌کند و بقیه هزینه‌ها از طریق منابع استانی تامین خواهد شد.
به گزارش فارس وزیر مسکن و شهرسازی پس از این نشست به شهرستان میبد رفت و از پروژه 320 واحدی مسکن مهر در این شهرستان بازدید کرد.

۲۹ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۲۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |