وزیر مسکن ترکیه اعلام کرد: تمایل ترکیه برای مشارکت در پروژه مسکن مهر

خبرگزاری فارس:وزیر مسکن و آبادانی ترکیه از علاقمندی ترکیه برای حضور و مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های این کشور خبر داد و گفت: ترکیه تمایل دارد تا در پروژه عظیم مسکن مهر ایران مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، مصطفی دمیر که در راس هیاتی همراه به ایران سفر کرده در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی گفت:ترکیه در سالهای اخیر در بخش مسکن بخصوص در استفاده از فن آوری نوین گام های خوبی برداشته و در انبوه سازی طر حهای خوبی در دست اجرا دارد که به بهترین نحو به خانواده های متوسط و کم درآمد تحویل داده شده است.
وی با اشاره به گسترش شهر و شهرسازی در ترکیه، اظهار داشت: وزارت مسکن ترکیه در بخش روستایی و انتقال منابع انرژی به این نقاط نیز دستاوردهای خوبی داشته است بطوریکه ساخت راهها و یک میلیون واحد مسکونی اهداف بسیار بزرگی برای ایران به شمار می رود که ترکیه می تواند در زمینه بهداشت، ساخت و ساز ، فناوریهای نوین و راهسازی قدم های مثبتی را در این خصوص بردارد.
وی در خصوص انبوه سازی در ترکیه اظهار داشت: با مساعدت سازمانهای ذیربط ، 500 هزار واحد مسکونی با فناوریهای نوین در ترکیه در حال ساخت است. وزیر مسکن ترکیه افزود: شهروندان ترکیه در حال حاضر با قیمتهای نازلی به ساختمانهایی با فناوریهای بالا دسترسی دارند. دمیر با بیان اینکه شرکتهای ترکیه در ایران سرمایه گذاری انجام داده اند، تصریح کرد: علاقه مند هستیم شرکتهای ایرانی در پروژه های کشور ترکیه مشارکت داشته باشند. وی اظهار داشت: در این دیدار رسمی کارشناسان ترکیه تلاش دارند یادداشت تفاهمی را به امضا برسانند.

۲۹ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۶
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |