ورود فناوری های نوین در بخش مسکن توسط سرمایه گذار خارجی

معاون مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی از ورود فناوری های نوین در بخش مسکن توسط سرمایه گذار خارجی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، "شراگیم شمس" در حاشیه یکصدو سی امین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه‎گذاری، گفت: در این نشست چهار طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از 57 میلیون دلار به تصویب رسید.
وی از تصویب طرح سرمایه گذاری خارجی برای تولید خانه های پیش ساخته چوبی، فلزی و بتنی در بخش مسکن کشور خبر داد و افزود: این طرح توسط یک ایرانی مقیم خارج وارد کشور می شود و حاکی از دید مثبت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه گذاری در ایران است که اشتغالزایی و ورود تکنولوژیهای نوین در این بخش را به همراه خواهد داشت.
شمس یادآور شد از دیگر طرح های مصوب این جلسه سرمایه گذاری های شرکت های آسیایی در تولید نبشی فولادی، ناودانی و تیرآهن، طرح تولید شمش فولادی و همچنین تولید رزینت، بیتومین یا گلیسونایت بود که مورد موافقت هیات سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت. به گفته این مقام مسئول در طرح تصویب شده تولیدی شمش فولادی 250 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. شمس گفت: در این جلسه مجوز افزایش سرمایه گذاری مربوط به طرح تولید آبهای معدنی و طرح تولید مواد لبنی نیز به تصویب رسید. در ادامه این نشست شرکتهای سرمایه گذار خارجی درخواست اصلاح مجوز سرمایه گذاری در زمینه تولید مصالح ساختمانی، مواد شوینده و همچنین تمدید مجوز سرمایه گذاری خارجی مطرح شد که با آن موافقت گردید.

۴ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۲۶
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |