حضور400شرکت خارجی دردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

تهران- دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان صبح روز سه ‌شنبه با مشارکت یکهزار و 400 شرکت ایرانی و خارجی از 35 کشور جهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا، در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان "ارسلان فتحی پور" رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،" حسین رحمانی‌نیا" دبیرکل اتاق تعاون ایران،" ماشاء ‌الله عظیمی "رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون و "کاظم اکبر پور" مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران حضور داشتند. این نمایشگاه که تا پانزدهم مردادماه امسال درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست، نسبت به سال گذشته از رشد 25 درصدی به لحاظ فضای تحت پوشش و استقبال گسترده شرکت‌هایی از آمریکا،‌انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا روبه رو است که مبین تأثیرناپذیربودن سیاست‌های تحریمی کشورهای غربی علیه ایران است.
"ارسلان فتحی‌پور" در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: با اقدامهایی که در بخش مسکن مهر ازسوی دولت انجام شده هم‌ اکنون بازار تولید مصالح ساختمانی مطلوب است. وی مصرف بهینه انرژی در بخش ساختمان را بسیار حایز اهمیت دانست و تاکید کرد با هدفمند شدن یارانه‌ها تمام دست‌اندرکاران صنعت ساختمان بخصوص شهرداریها مکلف به اجرای قوانین مصوب مبنی بر ارتقای سطح بهره‌وری انرژی خواهند بود.
به گفته وی در صورتیکه شهرداری و یا هریک از دست‌اندرکاران احداث ساختمان به قوانین مصوب جهت بهره‌وری حداکثری از منابع انرژی پایبند نباشند مورد پیگیری قرار گرفته و با آنها برخورد قانونی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد در مسیر واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران در قالب پیمان مدیریتی به اتاقهای بازرگانی و تعاون حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد زیرا اهم سیاستگذاری در این نمایشگاه با تکیه بر توانمندیهای دو اتاق بازرگانی و تعاون سازماندهی و اجرا می‌شود. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفع موانع قانونی برای توسعه صادرات مصالح ساختمانی به خارج از کشور را از جمله نیازهایی دانست که در سیاست گذاری صنعت ساختمان باید مدنظر قرار گیرد. بر این اساس مجلس تلاش می‌کند تا با مذاکره و تعامل با دستگاه‌ ها شرایط مناسب حضور شرکتهای ایرانی در بازارهای هدف خارجی را فراهم کند. فتحی‌پور همچنین از جذابیت دائمی بازار ایران برای کشورهای خارجی بعنوان ابزاری مناسب جهت جذب مشارکت شرکت‌های خارجی فعال در صنعت ساختمان و دیگر صنایع خبر داد.

۱۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۲۱
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |