وزیر مسکن و شهر‌سازی: مطابق قانون تعزیرات، با احتکارکنندگان مسکن برخورد می‌شود

وزیر مسکن و شهر‌سازی: مطابق قانون تعزیرات، با احتکارکنندگان مسکن برخورد می‌شود
تهران - وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: طبق قانون تعزیرات حکومتی کشور، با احتکارکنندگان و دلالان بازار مسکن برخورد خواهد شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، "علی نیکزاد" در بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، به بیان برنامه‌های وزارتخانه مسکن در برخورد با دلالان بازار مسکن پرداخت و افزود: در این زمینه شناسایی‌های لازم صورت گرفته، ضمن اینکه قانون تعزیرات نیز به نحوی پشتوانه اجرایی لازم را در اختیار وزارتخانه قرار داده است.
وی ، قانون تعزیرات را برای کنترل افزایش اجاره بهای مسکن مناسب قلمداد کرد و گفت: طبق قانون تعزیرات هرگاه فردی بخواهد کالایی را احتکار کند دولت می تواند به صورت مستقیم وارد عمل شده و حتی بدون اجازه مالک، کالای مورد نظر را در اختیار دیگر افراد قرار دهد.

** تعیین قیمت اجاره‌بهای مسکن برای مناطق 22 گانه تهران**

 
نیکزاد از تعیین قیمت اجاره‌بها برای مناطق 22 گانه تهران و تدوین بسته سیاستی اجاره‌بها در سال آینده خبر داد و افزود: مطابق عرف، همه ساله در فصل تابستان بالاترین میزان جابه جایی توسط مردم صورت می گیرد و این مسئله باعث می‌شود تا به صورت طبیعی قیمت اجاره بها هم افزایش یابد.
وزیر مسکن و شهر‌سازی ادامه داد: بسترهای مورد نیاز برای اجرای این سیاست تدوین شده است که بدنبال آن اجاره بهای مسکن در تابستان سال آینده در مناطق 22 گانه تهران تعیین شود.

۱۷ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۷:۳۶