وزیر مسکن: 140هزار واحد مسکونی مهر در هفته دولت واگذار می شود

وزیر مسکن: 140هزار واحد مسکونی مهر در هفته دولت واگذار می شود
خمین – وزیر مسکن و شهرسازی گفت: 140 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در هفته دولت امسال در سراسر کشور به متقاضیان واگذار می‌شود.

"علی نیکزاد "روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها در 14 میلیون مترمربع احداث شده‌اند. وی با بیان اینکه مرحله فوندانسیون تمام واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر در سراسر کشور تا اواخر شهریور ماه امسال به اتمام می رسد، ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در کشور تصریح کرد: امسال تحولاتی در مسیر اجرای این طرح مهم و ملی روی داده است. نیکزاد گفت: اجرای طرح مسکن مهر در کشور سبب تثبیت قیمت مسکن شده و حتی در برخی از استانها کاهش قیمت زمین و مسکن را نیز در پی داشته است. وی در ارتباط با اجرای طرح مسکن مهر در شهر قورچی باشی خمین با بیان اینکه در این شهر زمین دولتی برای اجرای این طرح وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز در کارگروه مسکن استانداری مرکزی اعتبار مورد نظر برای خرید زمین در قورچه باشی مصوب خواهد شد. به گفته نیکزاد به هر میزان که اعتبار مصوب شود، وزارت مسکن آن را اختصاص خواهد داد تا این پروژه در شهر قورچی باشی خمین نیز اجرا شود . وی اظهار داشت: بازدید از پروژه‌های مسکن مهر به منظور رفع مشکلات و موانع و پی‌گیری مصوبه‌های سفر و بازدید دور اول به هر استان انجام می شود. به گزارش ایرنا، "علی نیکزاد" و هیات همراه با حضور در محل احداث واحدهای مسکونی مهر، مشکلات زمین و امور مربوط به پروژه‌های در حال ساخت را بررسی کرد. در جریان این بازدید رییس تعاون خمین خواستار رفع مشکلات آب، برق، گاز و فاضلاب این پروژه ها شد و گفت: این واحدها در حال حاضر از خدمات یاد شده به صورت موقت برخوردار هستند. " داود کاوه ای" افزود: شهرستان خمین از نظر دریافت تسهیلات اعطایی و پیشرفت فیزیکی، رتبه نخست پروژه مسکن مهر در استان مرکزی را دارد. وی افزود: تاکنون 18میلیارد و500میلیون تومان تسهیلات بانکی به یک هزار و900واحد از طرح های مذکور پرداخت شده است. کاوه ای، واحدهای در حال ساخت این طرح را دو هزار و 172 واحد ذکر کرد و گفت: این واحدها از 30تا 100درصد پیشرفت فیزیکی دارند. به گفته وی دو هزار و 174نفر درشهرستان خمین واجد شرایط دریافت مسکن مهر هستند.
استاندار مرکزی نیز در جریان این بازدید گفت: 10 هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر تا پایان امسال در سطح استان تحویل داده می‌شود. "علی‌اکبر شعبانی‌‌‌فرد" افزود: واحدهای مسکونی در حال ساخت این استان از 20تا 85درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های مهر مسکن در شهرستان های دلیجان، محلات، توره و خمین اکنون متقاضی ساخت مسکن وجود ندارد.

۱۸ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۵:۳۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |