معاون وزیر مسکن در گفت‌وگو با فارس: تفاهمنامه‌های ساخت مسکن مهر با چینی‌ها عملیاتی نشده است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: شرکتهای چینی برای ساخت مسکن مهر با ایران دو تفاهمنامه امضا کرده‌اند، اما هنوز این تفاهمنامه‌ها عملیاتی نشده است.

جمشید نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در راستای ساخت مسکن مهر توسط شرکتهای خارجی تاکنون تنها ساخت مسکن توسط شرکت‌های کره‌ای و ترکیه‌ای عملیاتی شده و ساخت مسکن مهر توسط شرکت‌های چینی و ایتالیایی هنوز عملیاتی نشده است. وی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های چینی، شرکت‌های ایتالیایی هم با ایران در تفاهمنامه‌ کلی قرار است در مسکن مهر وارد شوند اما هنوز برای این شرکتهای ایتالیایی نیز ساخت مسکن عملیاتی نشده است.

** پیشرفت 30 درصدی متروی پرند**

نورصالحی در خصوص متروی پرند گفت: عملیات اجرایی ساخت متروی پرند از سمت این شهر به طول 20 کیلومتر برای اتصال با فرودگاه امام خمینی (ره) ‌آغاز شده و تاکنون نیز 30 درصد پیشرفت داشته است. معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود: پروژه مسیر متروی پرند تا حرم مطهر امام خمینی (ره) و فرودگاه امام به طول 55 کیلومتر پروژه مهمی است که عملیات اجرای این پروژه به طول 20 کیلومتر از سمت شهر پرند به عهده وزارت مسکن گذاشته شده است. به گفته وی، ساخت مترو پرند به سه بخش تقسیم شده است که برعهده شهرداری تهران، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه گذاشته است. نورصالحی خاطر نشان کرد: وزارت راه و ترابری اخیرا پیمانکاران خود را انتخاب کرده و قرار است ساخت مترو را آغاز کند. وی ادامه داد: شهرداری تهران نیز با برگزاری مناقصه‌ای در شرف انتخاب پیمانکار برای آغاز ساخت مترو پرند است.

۱۸ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۵:۴۳
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |