صنعتی سازی مسکن پاسخ به نیاز امروز مردم است

مجری طرح صنعتی سازی مسکن گفت: اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به روش سنتی امكانپذیر نیست و صنعتی سازی پاسخ به نیاز امروز مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "حسن قلعه نوئی" روز دوشنبه در شهرجدید پرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها ظرف یک سال گذشته در جهت نهادینه کردن صنعتی سازی مسکن نقش خوبی ایفا کردند و بیشترین سهم اخبار ساختمان ومسکن را به این موضوع اختصاص دادند. وی که برای تشریح پروژه نمونه یک هزار و 200 واحدی صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند به میان اصحاب رسانه آمده بود، گفت: استفاده از هفت نوع فناوری در این پروژه در دستور کار بوده و نزدیک به سه هزار نفر در قالب حدود 130 گروه از آن بازدید به عمل آورده اند. قلعه نوئی از توسعه این پروژه در قالب احداث پنج هزار دستگاه در گام دوم که به 15 هزار واحد در گام سوم و سپس 50 هزار دستگاه در گام چهارم می رسد، خبر داد و افزود: ظرفیت ایجاد کردن نیاز به آن دارد که در حوزه اجرا برنامه دقیقی پیاده شود. وی یادآور شد ظرف یک سال گذشته 22 شرکت برای تولید کارخانه مسکن اقدام به ثبت کرده اند که سهم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این ارتباط 40 درصد و بقیه از آن بخش خصوصی است. مجری طرح صنعتی سازی مسکن افزود: از مجموع 22 شرکت 16 شرکت در مرحله اخذ تسهیلات بانکی و سایر مراحل مربوطه هستند و در عین حال پنج شرکت تا مرحله احداث ساختمان و ابنیه لازم پیش رفته است. به گفته قلعه نوئی تحریک تقاضا موضوع مهمی است و در کنار آن برای سیستم نوین باید نیروهای مجرب در تولید و نصب به خدمت گرفته شوند. وی با اذعان به اینکه شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا) نمی خواهد در همه حوزه ها فعالیت داشته باشد، گفت: هماهنگی و همسویی فعالیت ها در دایره صنعتی سازی مسکن برعهده ما است که تحقق این مهم موجب نتیجه مندی برنامه خواهد شد. دولت براساس برنامه ریزی پیش بینی کرده که سهم صنعتی سازی مسکن از حدود سه درصد فعلی در پایان برنامه پنجم توسعه (1393) به رقم 20 درصد برسد. وی تاکید کرد فعالان بخش ساختمان ومسکن چنانچه بخواهند در این حوزه به تداوم فعالیت خود بپردازند باید جهت گیری خود را به سمت صنعتی سازی سوق دهند زیرا با روش سنتی دیگر نمی توان در این بازار فعال بود. قلعه نوئی تخصیص رقم 250 میلیون ریالی برای صنعتی سازی در قالب مسکن مهر و تفاوت 50 میلیون ریالی آن نسبت به غیرصنعتی را نشانه توجه مسئولان به سیاستگذاری در این بخش دانست.
وی برگزاری بیش از 40 همایش، 147 کارگاه آموزشی و اختصاص دو واحد درسی در دانشگاه های کشور به موضوع صنعتی سازی را نشانه سمت وسوی مناسب به این شیوه ساخت و ساز در کشور دانست.

۲۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۲۲:۴۹
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |