امضا قرارداد تسهیلات ۳۴۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات ۱۵۳ همت نهضت ملی مسکن خبر داد.این بانک مطابق آمار بانک مرکزی حدود ۵۸ همت تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید عباس حسینی با یادآوری اینکه تا پایان سال گذشته قرارداد 341 هزار و 837 واحد مسکونی به مبلغ 153 هزار میلیارد تومان امضا شد، اظهار کرد: بر این اساس به 57 درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بر عهده بانک مسکن است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال 1402 و به تنهایی بیش از 85 هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به 321 هزار و 599 واحد مسکونی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در بانک مسکن، افزود: با این وجود، بانک همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است.

مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: انک مسکن در سال 1402 در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت 44 هزار و 885 فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل 99 هزار و 336 میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
خبرگزاری تسنیم |