پنجاه هزار میلیارد ریال تاکنون در طرح مسکن مهر جذب شد

پنجاه هزار میلیارد ریال تاکنون در طرح مسکن مهر جذب شد
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: از خط اعتبار هفتاد هزار میلیارد ریالی برای مسکن مهر تاکنون 50 هزار میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'علی نیکزاد' در حاشیه انعقاد تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی میان وزارت مسکن و نفت در جمع خبرنگاران، افزود: سری اول مسکن مهر از هفته چهارم شهریور تا آخر آذر ماه سال جاری با 140 هزار واحد و سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومان از منابع خصوصی و تسهیلات بانکی افتتاح می‌شود. وی ادامه داد: تاکنون در بخش مسکن مهر 940 هزار واحد مسکونی واجد شرایط ثبت نام کرده اند که برای 930 هزار واحد از شهرداری پروانه ساختمانی دریافت شده است. نیکزاد افزود: پی سازی 680 هزار واحد مسکونی صورت گرفته، ضمن آنکه در طول فعالیت دولت نهم حدود یک میلیون واحد در روستاها نیز مقاوم سازی شده و امسال تعهد مقاوم سازی 210 هزار واحد را در دستور کار داشتیم که در شهریورماه برای 165 هزار واحد قرارداد منعقد کردیم.
وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد قرارداد ساخت این واحدها از قرار متری 300 هزار تومان است که 140 هزار واحد واگذاری در هفته چهارم شهریور، 10 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، 15 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و در 16 شهر جدید 25 هزار واحد و 90 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در زمان تعیین شده واگذار خواهد شد.
'سیدمسعود میرکاظمی' نیز در حاشیه این مراسم گفت: در پی انعقاد این قرارداد 20 هزار واحد مسکونی برای کارکنان صنعت نفت و کسانی که واجد شرایط هستند با استفاده از تسهیلات ارائه شده با قیمت پایین و توسط انبوه سازان مسکن احداث خواهد شد. وی در خصوص تسهیلات ارائه شده از سوی وزارت نفت برای این واحدها، اظهار داشت: وزارت نفت برای این تفاهم نامه از تسهیلات بانکی که در مسکن مهر دیده شده و آورده افراد و تسهیلاتی که سازمان‌های تابعه وزارت نفت ارائه خواهند کرد بهره‌مند خواهند شد تا در کوتاه‌ترین زمان ساخته شود. وزیر نفت تصریح کرد اولویت ساخت در استان‌های نفتخیز خوزستان و بوشهر است و به تدریج سایر استان‌ها هم از زمین‌هایی که با توافق این دو وزارتخانه تحویل خواهد شد، بهره‌مند می شوند.

۷ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۳۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |