معاون وزیر مسکن در گفت و گو با فارس:استاندارد خانه‌های چوبی پرند تأیید نشود واگذار نمی‌شوند

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مجوز احداث خانه های چوبی پرند برای یک طبقه صادر شده اما اقدام به احداث سه طبقه شده است، گفت: اگر استاندارد خانه های چوبی احداث شده در "پرند " تایید نشود این واحدهای مسکونی واگذار نخواهند شد.

جمشید نورصالحی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: "مپسا " 40 خانه‌ چوبی به عنوان الگو و کار صنعتی در پرند احداث کرده که مجوز احداث این خانه‌‌های چوبی از سوی مرکز تحقیقات مسکن برای یک طبقه صادر شده بود، اما ظاهراً سه طبقه احداث شده است. وی ادامه داد: بالاخره مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن این واحدهای مسکونی را کنترل خواهد کرد که اگر ایستایی و مقاومت آن تأیید نشود طبعاً واگذار هم نخواهد شد. وی تاکید کرد:این خانه‌ها به عنوان نمونه احداث شده است و "مپسا " می‌خواست انواع تکنولوژیهای که در ایران قابلیت اجرا دارد را اجرایی کند. نورصالحی افزود: اخیراً این بحث پیش آمده که مرکز تحقیقات مسکن برای ساخت خانه های چوبی یک طبقه مجوز داده بوده است اگر این مطلب درست باشد مطمئنا این 40 واحد واگذار نخواهد شد. وی خاطر نشان کرد: فعلاً نه در شهرهای جدید و نه در شهرهای دیگر احداث خانه‌های چوبی حتی در مقایس یک طبقه هم در برنامه نیست.

*واگذاری 10 هزار مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان سال

نور صالحی گفت: هفته آخر شهریورماه جاری 1000 مسکن مهر با متوسط متراژ 75 متر در هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: بعد از این این واگذاریها در شهرهای پرند، هشتگرد و پردیس باز هم واگذاری صورت خواهد گرفت به طوری که تا پایان امسال 10 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۱ شهریور ۱۳۸۹ ۱۷:۰۶
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |