ایران و نیجریه همکاری‌های خود در بخش کار و مسکن را گسترش می‌دهند

وزرای کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایرن و مسکن جمهوری فدرال نیجریه عصر چهارشنبه در محل وزارت کار با یکدیگر دیدار و در خصوص چگونگی گسترش همکاری‌ها در بخش کار و مسکن گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' در ابتدای این نشست ابراز امیدواری کرد که اینگونه نشست‌ها روابط دو کشور را در زمینه حوزه کار و مسکن گسترش دهد. وی یادآور شد: با توجه به علاقمندی رئیس جمهور ایران به کشور نیجریه ما هیچگونه محدودیتی برای توسعه و گسترش همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف نداریم. وی پیشنهاد کرد: وزرای کار کشورهای اسلامی که عضو سازمان بین‌المللی کار هستند می‌توانند با تشکیل کارگروهی در زمینه حوزه کار در چارچوب مقررات سازمان بین المللی کار با یکدیگر همکاری کنند و نخستین نشست می‌تواند در ایران برگزار شود.
وزیر کار اضافه کرد ایران در زمینه مهارت آموزی تجربه موفقی طی سال‌های گذشته کسب کرده است که می‌تواند این تجارب را در اختیار کشور دوست و برادر نیجریه قرار دهد. شیخ الاسلامی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بحران های اخیر کشورهای غربی به نظر می‌رسد کشورهایی که در زمینه‌های فرهنگی با یکدیگر تعامل بیشتری دارند بتوانند همکاری خود را در زمینه‌های گوناگون گسترش دهند.
وزیر مسکن نیجریه نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور توانمندی در زمینه‌های مختلف اقتصادی است و ما بسیار علاقمندیم که روابط اقتصادی خود را با شما گسترش دهیم. 'محمد سائوسی داگاش' اظهار داشت: ایران و نیجریه عضو گروه دی هشت هستند و می‌توانند تعاملات اقتصادی خود را توسعه دهند. وی با اشاره به اینکه کشور نیجریه حدود 20 درصد جمعیت کشورهای افریقایی را به خود اختصاص داده است، افزود: متاسفانه هم اکنون پیمانکاران ایران حضور کمرنگی در نیجریه دارند در حالی‌ که چینی‌ها، ترک‌ها و آلمان‌ها در بخش ساختمان حضور پررنگ تری در این کشور دارند. وی اظهار امیدواری کرد: موانع همکاری میان دو کشور هرچه زودتر برداشته شود و تعاملات اقتصادی افزایش یابد. وی به وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد که همکاری در زمینه حوزه کار را به اطلاع وزیر کار و بهره‌وری نیجریه می‌رساند. در پایان این دیدار وزیر کار هدیه‌ای به رسم یادبود به وزیر مسکن نیجریه تقدیم کرد.

۲۷ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۲۱
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |