وزیر مسکن: طرح مسکن مهر از نظر تامین اعتبارات در کشور بی نظیر است

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به تامین اعتبار به موقع طرح مسکن مهر گفت: اعتبار هیچ طرح عمرانی مانند مسکن مهر آماده نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد شامگاه سه شنبه در شورای مسکن استان کرمان افزود: باید کمر همت را در سال 'همت مضاعف و کار مضاعف' برای حل مشکل مردم ببندیم زیرا عزم دولت بر این است که مشکلات مردم را حل و زندگی را برای آنها آسان کند. وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های دولت در ابعاد مختلف داخلی و خارجی اظهار داشت: هم اکنون ایران اسلامی در بعد سیاست خارجی از جایگاه مطلوب در جهان برخوردار است. نیکزاد ادامه داد: در عرصه داخلی نیز دولت فعالیت های ارزشمندی در عرصه های کشاورزی، فرهنگ، اشتغال، مسکن و سایر زمینه ها انجام داده است. وی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: دولت با اجرای این قانون درصدد برقراری عدالت در بحث یارانه هاست.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در طول فعالیت دولت های نهم و دهم کارهای بسیار بزرگی محقق شده که از جمله آنها می توان به سهمیه بندی سوخت، خدمات کشوری، هدفمند کردن یارانه ها و اجرای اصل 44 اشاره کرد. وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای دولت ترویج فرهنگ خدمت بی منت و ساده زیستی است.
وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر رفع مشکلات مسکن مهر افزود: عزم خود را برای حل مشکلات این حوزه جزم کرده ایم و موضوعی در این طرح نیست که قابلیت رفع آن را نداشته باشیم. وی با اشاره به ساخت یک میلیون واحد مسکن روستایی اظهار داشت: در 30 سال گذشته سابقه ندارد که تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی و زمین رایگان 99 ساله به متقاضیان مسکن واگذار شود. وی با اشاره افزایش صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری ها بیان کرد: این امر نشان دهنده رشد و رونق مسکن در کشور است. نیکزاد یادآور شد: اگر تورم زیر 10 درصد است بخشی از آن مربوط به رونق بخش مسکن می باشد. وزیر مسکن و شهرسازی در این نشست ضمن تاکید بر پیگیری و اجرایی کردن مصوبات بخش مسکن در استان کرمان بر رفع موانع احتمالی موجود تاکید کرد و خواستار همکاری همگان در اجرای این طرح شد. وی با تاکید بر رفع مشکل آب و برق واحدهای مسکونی مسکن مهر افزود: در بحث برق 30 میلیارد ریال و در بحث آبفا 95 میلیارد ریال به ادارات مربوطه استان پرداخت می شود و این ادارات فقط با دریافت حق انشعاب موظف هستند که انشعابات را به منازل تحویل دهند.
وزیر مسکن و شهرسازی ضمن اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف استان کرمان گفت: برای رفع مشکلات موجود در اجرای طرح مسکن مهر در این استان تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. به گزارش ایرنا، دراین نشست مقرر شد برای متقاضیان مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از طرف بنیاد مسکن زمین تهیه شود. همچنین قرار شد بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره ای تسهیلات را به متقاضیان مسکن روستایی واگذار کنند.

۲۷ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۲۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |