اختصاصی/معاون وزیر مسکن: خانه‌های خالی درشهرهای جدید ناشی از عدم نیاز واقعی است

معاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت: وجود حدود 30 درصد خانه‌های خالی در شهرهای جدید ناشی از عدم نیاز واقعی است و این وضع را بیشتر در پروژه‌هایی که توسط تعاونی‌ها ساخته شده مشاهده می‌کنیم.

'جمشید نورصالحی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد آمارها نشان می‌دهد تا پایان برنامه سوم توسعه (83-1379) بالغ بر 180 هزار واحد مسکونی در 17 شهر جدید ساخته یا در حال ساخت بود و این رقم در سال پایانی برنامه چهارم توسعه 1388 به 280 هزار واحد مسکونی رسید. وی خاطرنشان ساخت که مشکل حمل ونقل شهرهای جدید از جمله دلایلی است که خریداران واحدهای مسکونی در شهرهای جدید در آن ساکن نشوند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید تاکید کرد: تکمیل نبودن زیرساخت‌ ها در شهرهای جدید که مسئولیت آن با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است، از دیگر عوامل خالی ماندن خانه‌ها در این شهرها است. وی دارندگان خانه‌های خالی و نیمه تمام درشهرهای جدید را دعوت کرد بمنظور برخورداری از تسهیلات مسکن مهر و تکمیل خانه‌های خود به این شرکت مراجعه تا همکاری لازم برای اتمام کار ساخت وساز آنها صورت گیرد.
نورصالحی گفت: شهرهای جدید با کمبود خدمات زیربنایی مواجه هستند و اجرای طرح مسکن مهر می‌تواند این مهم را تشدید کند اما سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد ریال به شکل کمک بلاعوض برای تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص یافت و 500 میلیارد ریال نیز از منابع داخلی شهرهای مذکور برای این منظور درنظر گرفته شد. وی تخصیص 120 هزار میلیارد ریال برای تامین تاسیسات زیربنایی خانه‌های مربوط به طرح مسکن مهر که درقالب سه بخش چهار هزار میلیارد ریالی(اعتبار ملی، استانی و دستگاهی) تعیین شده از اقدامات مهمی است که دولت آن را ابلاغ کرد.
معاون وزیر مسکن افزود: مشکل جدی شهرهای جدید در حوزه آب وفاضلاب است و در بسیاری از این شهرها ناگزیر مسئولیت را شرکت عمران برعهده گرفته اما بتازگی از سوی وزارت نیرو گام‌هایی برای رفع این مشکل برداشته شده است. شهرهای اندیشه، هشتگرد، پرند و پردیس (استان تهران)،مهاجران (استان مرکزی)، بهارستان، فولادشهر و مجلسی (استان اصفهان)، بینالود و گلبهار (خراسان رضوی)، صدرا (فارس) عالی شهر (بوشهر)، سهند (آذربایجان شرقی)، رامشار (سیستان وبلوچستان)، علوی (هرمزگان) شیرین شهر و رامین (خوزستان) دارای سکنه هستند.

۲۷ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۴۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |