رئیس کانون انبوه‌سازان مسکن: کاهش 3 درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی هنوز ابلاغ نشده است

رئیس کانون انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: با وجود تصویب کاهش 3 درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی هنوز این کاهش حق بیمه به ما ابلاغ نشده است.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: خوشبختانه پس از پیشنهاد و تشکیل کمیته ویژه اصلاح آیین نامه حق بیمه کارگران ساختمانی متشکل از یک نفر از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس، نماینده کارگران ، معاون وزیر مسکن و یک نماینده از انجمن کانون سراسری انبوه سازان اصلاح معایب آیین نامه حق بیمه کارگران ساختمانی به نتیجه رسید و حق بیمه از 4 درصد به یک درصد کاهش یافت. وی ادامه داد: پیشنهاد اول ما این بود که مبنای 4 درصد حداقل دستمزد ماهانه برای تعیین حق بیمه، به حداکثر یک درصد تغییر کند تا سازندگان به جای پرداخت متر مربعی 12 هزار تومان، حداکثر 3 هزار تومان بپردازند.
رهبر تاکید کرد: معمولا برای بیمه کردن کارگران رسم بر این است که هر ماه لیستی از کارگران به بیمه ارسال می شود در حالیکه در این آیین نامه گفته شده بود که از ابتدا مبلغ فیکس شده باید به بیمه پرداخت شود. وی با بیان اینکه اخذ 4 درصد حق بیمه باعث افزایش قیمت مسکن می شد،تاکید کرد: از 2 میلیون جمعیت کارگری در کشور کمتر از 5 درصد دارای کارت مهارت فنی و حرفه ای هستند بنابراین طبق قانون باید تنها حق بیمه این 5 درصد پرداخت شود. رئیس کانون انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: ما معتقدیم بهتر است به جای آنکه سازمان تامین اجتماعی به‌صورت مطلق از همه پروژه‌های ساختمانی یک رقم ثابت بابت بیمه کارگران دریافت کند، آن را براساس تعداد کارگران فعال در پروژه تعیین کند تا سازندگان به نسبت حجم فعالیتی که انجام می‌دهند حق بیمه بپردازند.

۲۷ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۵۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |