یک مقام مسئول: 80 درصد درآمد شهرداری ها مربوط به بخش مسکن است

قائم مقام اداره کل تشخیص و وصول درآمدی شهرداری ها گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی 80 درصد درآمد شهرداری ها از بخش مسکن بوده و با کاهش عرضه و تقاضای مسکن بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری ها نیز کاهش یافته است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا،'محسن رزازیان'که در همایش ملی انبوه سازان و متولیان صنعت ساختمان سخن می گفت ،بیان داشت: در سال 1385 قانونی تصویب شد که بر مبنای آن درآمد شهرداری ها از سمت و سوی درآمدهای ناپایدار در بخش مسکن باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار تغییر می یافت که تاکنون 21 درصد این درآمد های پایدار با اخذ مالیات بر ارزش افزوده محقق شده است. وی مشکلات و موانع تغییر نظام درآمدی شهرداری ها را نگرش موردی ، مقطعی و سلیقه ای در توزیع اعتبارات تخصیصی مجلس و وجوه مشترک،فقدان ضوابط مشخص در تفکیک درآمدها ،عدم تمایل به تغییر رفتار مالیاتی و مقاومت در برابر اصلاح سیستم و همچنین فقدان ضوابط مشخص در تفکیک درآمدها ذکر کرد.
'مهدی زهرائی'کارشناس بخش مسکن نیز بیان کرد : در ایران بعلت عدم رعایت مقرارت ساخت و ساز براساس استانداردها ،تخریبات ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله بسیار شدید است. وی افزود: در زمان حال بین 50 تا 70 درصد ساختمان های کشور در مقابل زلزله آسیب پذیرند که راهکار های رفع این معضل به طور جدی باید پیگیری شود. یادآور می شود همایش ملی انبوه سازان و متولیان صنعت ساختمان به مدت دو روز (25 و 26 شهریور ماه سال جاری) در محل مرکز همایش های صدا و سیما با حضور متولیان بخش ساخت و ساز کشور برگزار شد.

۲۸ شهریور ۱۳۸۹ ۱۴:۱۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |