وزیر مسکن و شهرسازی: جوانان فرصت آسان خانه‌دار شدن در این دولت را از دست ندهند

وزیر مسکن و شهرسازی: جوانان فرصت آسان خانه‌دار شدن در این دولت را از دست ندهند
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت با واگذاری زمین به صورت رایگان و ارزان کردن قیمت آپارتمان، جهاد بزرگی را در قالب طرح مسکن مهر انجام داده که جوانان نباید این فرصت مغتنم برای خانه دار شدن آسان آن هم در مدت یک سال را از دست بدهند.

به گزارش ایرنا، 'علی نیکزاد' روز سه شنبه در شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت برای حل مشکل مسکن عزم راسخی دارد و یکی از اهداف آن تبدیل موضوع تحویل زمین و مسکن از بحث سرمایه ای به یک کالای مصرفی مانند اکثر کشورهای پیشرفته دنیا است. وی با بیان اینکه ساخت و سازهای دولت روندی مطلوب و رو به رشد دارد، تصریح کرد: آنچه که آمار ساخت و ساز و قیمت مسکن در دولت نهم و دهم نشان می‌دهد بیانگر این است که قیمت آپارتمان و زمین گران نشده و برای نخستین بار در معادلات اقتصادی کشور، بهای زمین و مسکن افزایش نیافته است.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: در طرح مسکن مهر دولت زمین را رایگان واگذار می کند و تسهیلات را به صورت قرض الحسنه می پردازد ضمن اینکه امنیت، فناوری، توان ساخت و شیوه های متعدد ساخت را در طرح مسکن مهر ارایه کرده و هر کس از این فرصت استفاده نکند، مقصر خودش است. نیکزاد اظهار داشت: بحثی در کشور مطرح می شود مبنی بر اینکه رونق در مسکن زمانی است که زمین و ملک گران شود و رکود زمانی است که زمین و مسکن ارزان شود اما در دولت آقای احمدی نژاد رونق به این معنا نیست. وی افزود: بر اساس آمار موجود در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد در صدور پروانه ساخت برای مسکن در کشور وجود داشت. وزیر مسکن اظهار داشت: از مجموع برنامه مسکونی مهر که قرار بود در سال جاری ساخت آن در کشور به پایان برسد، در شش ماهه نخست امسال، پی ریزی 920 هزار واحد به اتمام رسیده است. نیکزاد افزود: در استان سیستان و بلوچستان پی ریزی 13 هزار واحد مسکونی مهر انجام شده در حالی که طبق روند ساخت و ساز در این استان در برنامه سوم توسعه، 81 هزار واحد و در برنامه چهارم 966 واحد و امسال شش هزار واحد مسکونی بوده است. وزیر مسکن و شهرسازی گفت: سیستان و بلوچستان جزء استان‌های پیشرو در بحث مسکن مهر است که در این استان هفت شهر بالای 25 هزار نفر و 27 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت و یک شهر جدید با یک هزار واحد زیر پوشش طرح مسکن مهر هستند.
نیکزاد افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان شمار متقاضیان مسکن مهر دو هزار نفر و در هفت شهر بالای 25 هزار نفر، شمار متقاضیان مسکن مهر 11 هزار نفر است. او ادامه داد:در مجموع 14 هزار واحد متقاضی مسکن مهر در این استان وجود دارد که برای همه آنها پروانه ساختمانی صادر و 13 هزار واحد نیز پی ریزی شده و شش هزار و 250 واحد نیز سهمیه استان در بخش مسکن روستایی است. رییس سازمان مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه سهمیه استان در سال جاری در بخش قرارداد و پی‌ریزی 11 هزار واحد تعیین شده است، تاکنون 11 هزار و 682 نفر معادل 106 درصد عقد قرارداد شده و 11 هزار و 659 نفر معادل 105 درصد پروانه ساخت دریافت کرده اند. 'مسعود مالکی' افزود: تا ابتدای آبان ماه امسال دو هزار و 718 واحد مسکونی مهر در استان به بهره‌برداری می‌ رسد

۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ۱۷:۳۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |