اختصاصی/معاون وزیر مسکن: وام خرید مسکن برای کارکنان انتقالی پیش‌بینی شده است

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: استان‌هایی که امکان واگذاری زمین یا مسکن به کارکنان انتقالی ندارند از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آنها وام خرید یا ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد.

'احمد اصغری مهرآبادی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: براساس مفاد اجرایی موضوع انتقال از شهر تهران به سایر نقاط کشور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بمنظور سهولت این امر به کارکنانی که بصورت قطعی به استان‌ها منتقل می‌شوند، تسهیلات مربوطه را تخصیص می‌دهد.
وی گفت: تسهیلات کارکنان انتقالی بنابر درخواست آنان و تایید دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک عامل قابل پرداخت است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: کارکنان انتقالی از تهران به دیگر استان‌ها برای ساخت مسکن تا سقف 250 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و برای خرید مسکن سقف وام آنها 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: تسهیلات تعمیرات مسکن 50 میلیون ریال است و برای ودیعه مسکن 100 میلیون ریال پیش‌بینی شده و چنانچه متقاضی یکی از تسهیلات مذکور را دریافت نماید، نمی‌تواند از دیگر تسهیلات برخوردار شود. مهرآبادی تاکید کرد: چنانچه سند زمین و مسکن به نام کارمند انتقال یافته صادر شود، او حق نخواهد داشت نسبت به انتقال آن به مدت 10 سال اقدام نماید. وی گفت: در صورتی که زمین و مسکن قابل واگذاری در محل خدمت کارمندان انتقال یافته وجود نداشته باشد، در نزدیکترین محلی که از طرف سازمان مسکن و شهرسازی استان اعلام می‌شود، زمین و مسکن واگذار خواهد شد. معاون وزیر مسکن و شهرسازی یادآور شد: صندوق مهر امام رضا(ع)مجاز به ارایه و پرداخت تسهیلات مسکن و اشتغالزایی و غیره در شهر تهران نیستف ضمن آنکه این صندوق موظف است تسهیلات مربوطه را به شهرستان‌های استان تهران اختصاص دهد. وی افزود: وزارت مسکن وشهرسازی در قالب طرح مسکن مهر از هفته آخر شهریور ماه گذشته برنامه واگذاری‌های 140 هزار واحد مسکونی را آغاز کرده و این برنامه تا پایان آذر ماه امسال تداوم خواهد داشت که حدود 65 درصد این رقم بالغ بر 90 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین ومسکن است. این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: براساس تفاهم صورت گرفته وزارت مسکن و شهرسازی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، کارکنان انتقالی به سایر شهرها با انتظار یکساله از واحدهای مسکونی طرح مهر به آنها واگذار خواهد شد.

۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۷:۱۹
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |