نیکزاد: عزم دولت تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی است

وزیرمسکن و شهرسازی گفت: عزم و اراده جدی دولت عدالت محور تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی است.

علی نیکزاد شنبه شب درآیین بهره برداری از سه هزارو 527واحد مسکونی مهر در زنجان، واگذاری زمین رایگان، پرداخت تسهیلات تا 75درصد یک واحد مسکونی درحد الگوی مصرف، تخصیص 12هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساختها، انشعاب فاضلاب، آب، برق،گاز، تلفن و تاسیسات روبنایی را ازجمله تسهیلات اعطایی دولت برای مسکن دار کردن افراد واجد شرایط مسکن مهر ذکر کرد. وی، شمار مسکن روستایی احداث شده در برنامه سوم توسعه کشور را 81 هزار واحد و در برنامه چهارم توسعه 966 هزار واحد ذکر و خاطرنشان کرد: اکنون 600 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف کشور در دست ساخت است.
نیکزاد ادامه داد: در برنامه سوم توسعه دومیلیون و 250هزار واحد مسکونی شهری، در برنامه چهارم سه میلیون و 680 هزار واحد مسکونی شهری و اکنون 940 هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور در دست احداث است. وزیرمسکن و شهرسازی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 500هکتار از بافتهای فرسوده کشور در دست بهسازی است، گفت: طی برنامه سوم توسعه 800هکتار و در برنامه چهارم توسعه دوهزار و 500 هکتار از بافتهای فرسوده کشور بهسازی شد.
نیکزاد افزود: در برنامه سوم توسعه تنها در ساخت یک درصد از واحدهای مسکونی صنعتی سازی شد که این میزان در برنامه چهارم توسعه به دو درصد و در سال جاری به 5/17درصد رسیده است. وی، به رشد 44 درصدی صدور پروانه های ساختمانی طی چهار ماهه امسال در کشور و رشد 66 درصدی صدور این پروانه ها در تهران طی این مدت اشاره کرد و گفت: این آمار که ازسوی بانک مرکزی منتشر شده نشان دهنده رونق بخش مسکن با وجود کاهش 30 درصدی قیمت مسکن و زمین در سالهای اخیر می باشد. نیکزاد، افتتاح 140هزار واحد مسکونی مهر با 14میلیون مترمربع زیربنا و سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریال در کشور تا آخر فصل پاییز امسال را از برنامه های وزارت مسکن و شهرسازی ذکرکرد و افزود: احداث دوبرابر این میزان مسکن مهر در فصل زمستان نیز برنامه ریزی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 90 هیچ شخص واجد شرایط دریافت مسکن مهر فاقد مسکن نخواهد بود، یادآورشد: مسکن موضوعی فرابخشی است و در امنیت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، اشتغال و تورم اثر دارد.

۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۷:۲۷
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |