اختصاصی //یک مقام مسئول: حدود 40 درصد طرح مهر در شهرجدید هشتگرد تاپایان امسال تکمیل می شود

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته، با بهره برداری از 20 هزار واحد مسکونی طرح مهر در این شهر حدود 40 درصد از سهمیه تخصیص یافته تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

'محمدعلی صحرایی ' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : وزارت مسکن و شهرسازی ساخت 250 هزار واحد مسکونی از خانه های مهر را به شهرهای جدید اختصاص داده است که از این میزان 20 درصد در شهر جدید هشتگرد ساخته خواهد شد . وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا پایان آبان ماه سال جاری سه هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرجدید هشتگرد تکمیل و به بهره برداری برسد . در شهرهای هشتگرد ، پرند، پردیس دراستان تهران ، سهند (آذربایجان شرقی ) ، صدرا (فارس )،فولادشهر (اصفهان ) ، گلبهار (خراسان رضوی ) ، شیرین شهر (خوزستان ) طرح مسکن مهر درحال اجرا است.
صحرایی افزود: نوع سازه هایی که در ساخت واحدهای مسکونی طرح مهر در شهر جدید هشتگرد به کار رفته شامل اسکلت بتنی و اسکلت فلزی پیچ و مهره ای همچنین سقف کامپوزیت ، دیوارهای عایق ، پنجره های دوجداره است و در مجموع به طور عمده مشخصات ساخت و ساز صنعتی را دارند. وی با بیان اینکه شهرجدید هشتگرد اکنون میزبان 35 هزار نفر جمعیت ساکن است ، گفت : با بهره برداری از 50 هزار واحد مسکونی طرح مهر تا سال 1390 ،حداقل 200 تا 250 هزار نفر بر جمعیت این شهر اضافه خواهد شد. صحرایی پیش بینی کرد مجتمع یک هزار واحدی مسکن مهر که فعالیت ساخت آن در پاییز سال گذشته آغاز شد، در هفته جاری به بهره برداری برسد. وی گفت : شهرجدید هشتگرد در ساخت مسکن مهر از شرکتهای خارجی نیز استفاده کرده و در این خصوص قرار داد احداث 10 هزار واحد مسکونی با سه شرکت ترکیه ای امضا شده است. شهر جدید هشتگرد در 70 کیلومتری محورتهران - کرج - قزوین واقع شده است . معاون وزیر مسکن وشهرسازی پیش از این اعلام کرد : براساس برنامه های پیش بینی شده انتظار می رود در افق 1390 جمعیت شهرهای جدید به رقم 800 هزار نفر برسد . اکنون از 21 شهر جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی 17 شهر دارای سکنه است .

۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۷:۳۲
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |