ادعاهای دولت رنگ واقعیت گرفت: طرح مسکن مهر در زنجان از کلنگ‌زنی تا افتتاح

ادعاها و تلاش‌های دولت احمدی‌نژاد در صاحب خانه کردن همه آحاد مردم رنگ واقعیت گرفت، تا شاهد افتتاح نخستین واحدهای مسکونی مهر در استان زنجان و خانه‌دار شدن شماری از همشهریان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وقتی دولت نهم طرح مسکن مهر در کشور را در راستای خانه‌دار کردن مردم و افراد فاقد مسکن مطرح کرد، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که روزی شاهد افتتاح این واحدها باشیم. وقتی دولت طرح مسکن مهر را در کشور اعلام کرد بسیاری از مخالفان و دلالان بخش مسکن به مخالفت با آن پرداختند، تا این طرح نتواند در کشور به موفقیت دست یابد، اما تلاش دولت و مسئولان این طرح را عملی کرد تا شعار "ما‌ می‌توانیم " دولت عملی و محقق شود. برخی دلالان و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کردند با تخریب این طرح خصومت خود را در این زمینه نشان دادند تا اجازه ندهند این طرح به خوبی به کار خود ادامه دهد، چراکه با اجرایی شدن این طرح دست آنها از اموال مردم کوتاه و دیگر نمی‌توانستند به ثروت‌هایی که از این بخش به جیب می‌زدند، برسند.
اما پس از اعلام دولت شرکت‌های تعاونی مسکن مهر در کشور تشکیل شد و کار خود را آغاز کرد تا ادعای دولت رنگ و بوی عملی شدن به خود بگیرد. این طرح با حمایت و اقدامات جانانه مسئولان آغاز و با کلنگ‌زنی طرح‌های مسکن مهر در نقاط مختلف کشور رسما وارد فاز اجرایی شد. دولت‌های نهم و دهم با بسیج همه امکانات خود برای خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن که در دولت‌های گذشته شاید کمتر کسی به فکر آنها بود، تلاش همه جانبه‌ای را آغاز کردند و نشان دادند که در این مسیر مصمم بوده و به هیچ وجه خانه‌دار کردن مردم شعار نیست. استان زنجان نیز از همان روزهای آغاز این طرح در کشور از جمله شاگردان نخستی بود که توانست در این زمینه اقدامات لازم را عملی کند.

* تغییر مسئولان و نگرانی مردم به آینده طرح مسکن مهر


ابتدا در استان زنجان با حضور قوام نوذری، استاندار سابق و تلاش محمدمهدی علایی، مدیرکل تعاون استان اقدامات عملی آغاز شد و در نقاط مختلف استان شاهد کلنگ‌زنی‌های پی در پی بودیم تا برخی افراد مغرض دست به شایعه سازی بزنند که این همه حجم کلنگ‌زنی طرح اجرایی نمی‌شود. کلنگ‌‌‌‌ها یکی پس از دیگری در نقاط مختلف استان بر زمین زده می‌شد و بدبینان این طرح را شکست خورده قلمداد کرده و عیب‌های مختلفی از جمله ساخت و سازهای بی کیفیت، 99 ساله بودن و ... را برای این طرح می‌تراشیدند، تا عده‌ای از مردم نیز با وجود تلاش‌های مسئولان (با توجه به سابقه بد برخی شرکت‌های تعاونی مسکن در استان) در این زمینه مردد شده و نسبت به موفقیت این طرح شک کنند. با تغییر مدیرکل تعاون و استاندار زنجان و برخی مسئولان تردید‌ها و شایعه‌ها به اوج خود رسید، تا اعلام کنند که این طرح سال‌ها طول می‌کشد و موفقیتی نخواهد داشت. با روی کار آمدن محمد رئوفی‌نژاد به عنوان استاندار و موسی متوسلین به عنوان مدیر کل تعاون استان روح تازه‌ای به کالبد طرح مسکن مهر در استان دمیده شد تا با استارتی دوباره و ادامه راه مسئولان سابق این طرح به سوی موفقیت گام بردارد.

* استان زنجان از جمله شاگرد‌های نخست مسکن مهر


مسئولان جدید با جدیت کار را برای تحقق آن دنبال کردند تا امروز شاهد به بار نشستن این طرح در استان زنجان باشیم و برای تحویل واحدهای آماده مسکن مهر در استان لحظه‌شماری کینم. استان زنجان که از همان روزهای نخست آغاز طرح مسکن مهر در کشور از جمله شاگردان نخست بود، این بار نیز در بحث افتتاح از جمله شاگردان نخست لقب گرفت تا امروز شاهد افتتاح واحد مسکونی در استان زنجان باشیم.

* افتتاح و کلنگ‌زنی 6 هزار و 563 واحد مسکونی مهر


با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان 6 هزار و 563 واحد مسکونی مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و کلنگ‌زنی ‌می‌شود. رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی این سازمان در زمان سفر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در این سفر 3 هزار و 527 واحد مسکن مهر افتتاح و همچنین 3 هزار و 36 واحد مسکن مهر کلنگ‌زنی می‌شود. حافظ باباپور با اشاره به تعداد متقاضیان مسکن مهر در استان افزود: تاکنون در این استان 14 هزار و 678 متقاضی دریافت مسکن مهر وجود دارد که زمین لازم برای این تعداد در نظر گرفته شده است. وی در خصوص تسهیلات پرداخت شده برای احداث واحدهای مسکن مهر گفت: تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب آماده سازی و 53 میلیارد و 648 میلیون تومان برای ساخت واحدهای مسکن مهر پرداخت شده است.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان زنجان در رابطه با برنامه‌های این سفر یادآور شد: از دیگر اهداف این سفر افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن محور شهید دلجویی و داود قلی زنجان است که امیدواریم با افتتاح این محور از بار ترافیکی شهر زنجان کاسته شود. وی افتتاح این پروژه را حاصل زحمات مسئولان استانی برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون شک مدیریت و درایت استاندار و معاون محترم عمرانی و حمایت‌های مقام عالی وزارت مسکن و شهرسازی پس از نخستین سفر به استان زنجان موجب شد تا پروژه 40 ساله این شهر احیا شود.

* ذوق و شوق مردم به دلیل خانه‌دار شدن


در حالی که ساعاتی برای افتتاح طرح‌های مسکن مهر در استان باقی مانده است مردم و صاحبان این واحدهای مسکونی برای بازدید از پروژه‌ها به محل اجرای طرح‌ها مراجعه می‌کنند. مردم در حالی خوشحالی زاید‌الوصف خود را ابراز می‌دارند که سر از پا نمی‌شناسند و برای استقرار در خانه‌های خود لحظه شماری می‌کنند. یکی از کسانی که به زودی واحد خود را تحویل می‌گیرد در بازدید از این پروژه‌ها با اعلام خوشحالی به خبرنگار فارس گفت: خدا خیرشان دهد بالاخره صاحب خانه شدیم. وی که خود را احمدی معرفی می‌کند با بیان اینکه تاکنون 6 تا 7 میلیون واریز کرده است، گفت: هرگز باور نداشتم خانه‌دار شوم. وی علت حضور خود را در واحدها با خانواده قبل از تحویل گفت: برای تحویل گرفتن واحدها لحظه شماری می‌کنیم. یکی دیگر از همشهریان نیز با تقدیر از تلاش‌های دولت در زمینه خانه‌دار کردن مردم تصریح کرد: بسیاری از اقوام و همکاران می‌گفتند که کدام دولت توانسته با مبلغ کم مردم را صاحب‌خانه که این دولت بتواند شما را صاحب‌خانه کند. وی که خود را کارگر یکی از شرکت‌های استان معرفی کرد، افزود: دو بار منصرف شدیم و تا مرحله فسخ قرارداد پیش رفتیم، اما خواست خدا بود که این اقدام عملی نشد و امروز صاحب خانه شدیم. وی افزود: دیگر از مستاجری خسته شده بودم و نمی دانستیم باید چه کار کنیم.

۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۷:۵۱
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |