بسته جامع وزارت مسکن برای کنترل اجاره بها در سال 90

مشاور وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اجرای بسته سیاستی کنترل اجاره بها و افتتاح مسکن مهر این نوید را می دهد که سال آینده قیمت مسکن و اجاره بها افزایش نخواهد یافت.

هادی عباسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که طرح خانه دار کردن جوانان به کجا رسید افزود: احداث مسکن مهر برای جوانان متأهل است و 70 تا 80 درصد ثبت‌نام کرده‌ها در مسکن مهر جوانان هستند، پس اصلی‌ترین هدف مسکن مهر جوانان متأهل و فاقدین مسکن است. وی با اشاره به اینکه طرح خانه دار کردن جوانان همان طرح مسکن مهر است گفت: بحث کنترل اجاره‌بها و شناسایی خانه‌های خالی از سکنه در وزارت مسکن در جریان است و در دستور کار قرار دارد. وی ادامه داد: پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مسکونی نیمه تمام در تهران و شهرهای بالای یک میلیون نفر که اسکلت و سقف واحد مسکونی زده شده است نیز در جریان است.

*آغاز مطالعات منطقه‌‌بندی تهران

عباسی گفت: بحث مطالعات منطقه‌‌بندی تهران نیز در حال انجام است و در حال کار کردن روی آن هستیم و در دستور کار قرار دارد. مشاور وزیر مسکن افزود: بحث کنترل اجاره‌بها یک بسته و یک پکیج است که در حال مطالعه بر روی بند بند آن هستیم و باید تاکید کنم که سال آینده دیگر مشکل اجاره‌بها نخواهیم داشت چون هم افتتاح مسکن مهر آغاز شده است و هم پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی نیمه ساخت در حال جریان است.

۱۷ مهر ۱۳۸۹ ۱۱:۱۸
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |