پیشرفت 50 درصدی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان تهران

رئیس بنیاد مسکن استان تهران گفت: برنامه احداث سهمیه 25 هزار واحدی مسکن مهر در استان تهران تا پایان شهریورماه سال جاری پیشرفت متوسط 50 درصدی داشت.

'علی ملکی' روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنیاد مسکن مسئولیت نظارت بر روند احداث حدود 157 هزار واحد مسکونی درشهرهای زیر 25 هزار نفر را برعهده دارد که حدود 16 درصد این میزان سهم استان تهران است. وی از برنامه افتتاح یک هزار واحد مسکونی طرح مهر از سهمیه مذکور در استان تهران خبر داد و گفت: قرار است مجموع برنامه مذکور در سال 1390 تکمیل شود.
ملکی افزود: بتازگی برنامه جدیدی مبنی بر افزایش پنج هزار واحد مسکونی به سهمیه قبلی ابلاغ شده است. به گفته وی طبق بررسی‌های به عمل آمده از مجموع افراد واجد شرایط که برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، بیش از 30 درصد آنها به روش صنعتی ساخت وساز مربوطه را انجام می‌دهند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران یادآور شد: سقف تسهیلات بانکی برای ساخت خانه‌های مهر به روش صنعتی 250 میلیون ریال تعیین شده، شیوه نیمه صنعتی از تسهیلات 220 میلیون ریالی برخوردار می‌شود و سنتی سازی نیز 200 میلیون ریال تسهیلات خواهد داشت. وی اضافه کرد: استفاده از روش صنعتی در ساخت خانه‌های مهر سبب شده که سهم این شیوه ساخت از حدود دو تا سه درصد در برنامه چهارم توسعه به حدود 20 درصد در زمان حاضر برسد.
ملکی خاطرنشان ساخت: آمارها نشان می‌دهد که سهم صنعتی سازی مسکن در عرصه جهانی فراتر از 40 درصد نیست و اکنون ایران در این بخش رشد خوبی دارد. وی افزود: گرایش به صنعتی سازی مسکن ضمن جلوگیری از اتلاف مصالح ساختمانی، مانع از هدر رفت سرمایه‌ها می‌شود، ساخت وساز با استانداردهای روز جهانی صورت می گیرد و با برنامه زمانبندی اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول از فیروزکوه، دماوند، صفادشت شهریار، اشتهارد و نظرآباد بعنوان برخی از مناطقی که در حوزه استان تهران طرح مسکن مهر صورت می‌گیرد، نام برد و گفت: پس از شکل گیری استان البرز بعنوان سی ویکمین استان کشور نظرآباد و اشتهارد با سهمیه چهار هزار و 500 واحد مسکونی مهر از استان تهران جدا خواهند شد.

۱۷ مهر ۱۳۸۹ ۱۱:۵۴
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |